Bruchterveld speelde vandaag in Nijverdal tegen SVVN. Na de zeperd vorig week tegen een sterk Daarlerveen was er door de week een goed optreden in de beker tegen Rigtersbleek.
In een knotsgek duel, waarin het geen moment saai werd, trokken de gasten vandaag echter opnieuw aan het kortste eind.

Normaal gesproken komt de Goedheiligman eind november al naar Nederland, maar begint het uitdelen van de cadeautjes pas zo rond 5 december. Enkele Tricolores dachten daar anders over (maar niet echt), gezien de presentjes die er vandaag aan de mannen van de Volharding werden uitgedeeld.
De Tricolores begonnen prima aan dit duel. Binnen enkele minuten al kansen voor Tom Odink en Luuk Benjamins, maar ook een vrije trap van Muusse die op de vuisten van Patriz Loohuis uiteen spatte.
Vlak daarop een schot van Jimmy Scharphof net naast en toen Luc zich liet foppen binnen eigen 16 meter hadden de gasten geluk dat Teun Bakhuis op Koen Godeke strandde. Maar uitstel van executie, want toen Delano Burnama op Godeke strandde, was het Jimmy Scharphof die de rebound benutte, 1-0. Even later een klutsbal, Bakhuis om Godeke heen, die tikt de bal weg, maar arbiter Verduin zag er een penalty in. Bakhuis zelf deed vanaf elf meter het leder echter op de paal belanden.
Het spel ging op en neer, terwijl de gasten wel het beste van het spel hadden.
Dan plotseling toch de gelijkmaker. Bij een corner vond Verduin dat Craig Post teveel op een der Tricolores steunde, een penalty was het gevolg en geel voor Post.
Muusse voltrok het vonnis vanaf elf meter, 1-1.
Nog voor de rust gebeurde er nog van alles. Eerst werd Muusse door Loohuis van de sokken gelopen binnen de zestien meter, maar kreeg hij de vrije trap tegen!
Dan een blessure en cadeaumoment nummer één. Bruchterveld werkt de bal buiten de lijnen. SVVN schiet de bal daarna heel sportief terug richting Godeke, die zich verslikt in de bal en heel lullig een corner weggeeft. “Het zal toch niet….?”.  Ja, het zal wel, want uit de corner is het Alwin Zigterman die de bal in het net werkt, 2-1.
Nog steeds is het geen rust. Na een dieptebal werkt Loohuis de bal matig weg. Richard Snippe kan onder druk de bal richting het lege doel schieten, maar de bal rolt tergend langzaam langs de verkeerde kant van de paal.
Bij rust een enigszins vertekende 2-1 voorsprong voor SVVN, maar niemand van de groen-witten die daarom maalt.
Na de rust komt Lesley op de Haar voor Luuk Benjamins, die voor de rust met z’n snelheid voor veel dreiging zorgde, al kon dit niet in doelpunten worden uitgedrukt.
Bruchterveld in de achtervolging, maar al na een paar minuten volgde cadeaumoment nummer twee.  Julian Smit wordt onder druk gezet en besluit van heel ver terug te spelen op Godeke, de bal is echter niet hard genoeg, de oplettende Bakhuis zit ertussen en passeert Godeke, 3-1. Meteen erop een hard schot van Tygo Vliek en een katachtige reactie van Godeke.
Aan de andere kant was het wel raak. Via Richard en Maikel de bal bij Luc Roeleveld en Loohuis is verslagen, 3-2.
Daarna kreeg Post z’n tweede gele kaart, dus rood wegens commentaar op de leiding vermoedelijk.
En ook Loohuis werd op geel getrakteerd door Verduin vanwege tijdrekken. Met nog een half uur op de klok gingen de Tricolores op jacht naar de meer dan verdiende gelijkmaker en nam daarbij veel risico. Ondertussen beperkte SVVN zich tot verdedigen en de counter. Zo had Vliek zomaar kunnen profiteren van een mistrap van Ros, maar deed dat niet.
Na 72 minuten een prima aanval en een dito schot van Muusse, maar Loohuis deed niet voor hem onder en redde fraai. De beste kans op de gelijkmaker was voor Muusse, toen invaller Milan Eggengoor hem vrij zette voor Loohuis, maar zijn inzet ging naast.
Het werd steeds hectischer en het zat de Tricolores niet mee. Zo loste Loohuis een bal na een corner, maar werd de bal alsnog van de lijn gekopt.
In de blessuretijd was het een en al chaos. Veel gele kaarten, worstelpartijen, de hele staf van SVVN in het veld, een tweede gele kaart voor Loohuis (dus rood), maar geen verandering in de stand.
Zo verloren de Tricolores geheel onnodig deze uitwedstrijd. SVVN verdient het respect voor het harde werken en verdedigen met 10 man en de Bruchtervelders speelden lange tijd best een goede wedstrijd, maar gaven het uiteindelijk weg door de genoemde presentjes, maar ook door zelf de trekker niet over te halen. Een probleem wat nu toch te vaak de kop opsteekt.

Komende zaterdag komt ATC’65 op bezoek dat vandaag zeer verrassend wist te winnen van het sterke Daarlerveen. Dus de Tricolores kunnen hun borst nat maken.
PAS OP: Aanvang 13:30 uur indien het Nederlands Elftal poulewinnaar wordt!  Het moet da nl. om 16:00 spelen in de 1/8 finale.
Dus gaan we met z’n allen de wedstrijd kijken in de kantine na afloop van Bruchterveld – ATC’65.
Ook de wedstrijden van onze overige teams zijn of worden verplaatst qua tijdstip! Let dus goed op!

HR

SVVN beelden van deze wedstrijd vind je op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=cXmYlpYzEhg

Foto’s gemaakt door SVVN vind je op https://www.flickr.com/photos/196455728@N03/52524634922/in/photostream/lightbox/

Na afloop het interview met coach Stephan Bloemendal