Bruchterveld moest vandaag op bezoek in Lutten bij de plaatselijke SC om de eerste wedstrijd te spelen van de nacompetitie voor behoud van de 3e klasse voor het seizoen 2023-2024.

Om 14.30 uur werd afgetrapt op de Sportpark de Kei, onder leiding van een foutloos arbitraal trio kon men de eerste klap uitdelen om zo zicht te houden op handhaving. Trainer Bloemendal moest de basis wat aanpassen en zette de poppetjes ook wat anders neer in vergelijking met de wedstrijd tegen Marienberg.

Beide ploegen gingen aardig van start, Bruchterveld veel beter uit de startblokken dan in Marienberg, toch keek het na een kwartiertje tegen een achterstand aan. Ondanks wederom het veldoverwicht van de Tricolores wist Lutten via Thorben Scholten de 1-0 te maken, Bruchterveld herpakte zich daarna goed, kon elkaar ook wat makkelijker vinden. Een goede snelle aanval resulteerde in een penalty in minuut 40, Smit werd gevloerd in de 16 geen discussie, onberispelijk ingeschoten door Ros. Lekker zo voor de rust de  gelijkmaker op een belangrijk moment.

De tweede helft ging Bruchterveld op zoek naar meer en kreeg het ook, via een voorzet van Snippe wist Smit raak te koppen, 1-2 in de 65e minuut, zou het dan toch onze kant op vallen vandaag?

Kansen kregen we op de 1-3 maar de rust én het overzicht wordt niet bewaard en nog eens pech met de bal op de lat. We krijgen ook niet de rust in ons spel terwijl Lutten steeds meer begon aan te dringen, ze kwamen constant over hun linkerkant opzetten. In minuut 82 de onvermijdelijke 2-2 opnieuw door Scholten, dan nog even volhouden tot een verlenging verwacht je maar de Luttenaren dachten daar anders over en maakten de 3-2, via van der Graaf ver in blessure tijd….😒 Bruchterveld kon nog een keer aanzetten met wat vrije trappen maar geen succes.

Helaas hebben we dit seizoen niet kunnen afsluiten zoals we hadden gehoopt, zoals al vaker aangegeven, konden we na de winsterstop niet (op) brengen wat we voor de winter wel konden, die wisselvalligheid in de prestaties bracht ons op een nacompetitie plek. We hebben vandaag gestreden maar het was niet genoeg om Lutten opzij te zetten, dus degradatie is een feit.

Volgend seizoen zullen, zoals eerder gemeld, een aantal spelers niet meer van de partij zijn, nieuwelingen zullen zich aanbieden en het team mogelijk versterken dat is afwachten.

Bruchterveld is geen club waar men alleen maar twee keer per week komt trainen en om zaterdag een potje te voetballen….. nee we zijn veel meer dan dat, nieuwelingen zullen een onderdeel van de vereniging moeten worden en daar horen meer zaken bij dan alleen die ronde knikker…. want dat andere is immers wat ons verenigt…toch..? Dit zit vastgebakken ons Bruchterveld DNA..!!Daar zal je als nieuw lid  in mee moeten gaan,  een schone taak voor bestuur en trainers / leidersstaf om dit alles in goede banen te leiden, dan zie ik het volgende seizoen in die 4e klasse met alle vertrouwen tegemoet..!!

Tot volgend seizoen..!!

BS