Arbiter Marco Verduin blies om 14:30 uur voor de wedstrijd van de Tricolores thuis tegen AJC’96.
De Bruchtervelders misten de basisspelers Nick Ros en Rienk van der Veen. Lang geblesseerde Luuk Benjamins hoopt over enkele weken weer aan te haken.
Maikel Ros moest daardoor noodgedwongen in de achterste linie opereren.

Op een zonovergoten sportpark de Noppenweide startten de gasten duidelijk beter dan de gastheren. Binnen de minuut een aanval over links, de voorzet van Eloy Vermeulen en Bart Schipholt die de afmaker was, 0-1.
Het antwoord van de tricolores kwam snel. Luc Roeleveld werd in de heupzwaai genomen en uit de toegekende vrije trap kegelde Lesley op de Haar de bal van 25 meter snoeihard achter de kansloze doelman Jari Klaver, 1-1.
Lang kon de thuisploeg hiervan niet genieten. Binnen het kwartier was het hetzelfde duo dat de Tricolores de baas was, nu was Vermeulen de afmaker. Opnieuw een achterstand voor de Tricolores.
Het restant van de eerste helft hadden de Bruchtervelders het lastig met de AJC-ers. Het middenveld kreeg geen grip op de wedstrijd en de rappe aanvallers Schipholt en Vermeulen waren een ware plaag voor de Bruchterveld verdediging.  AJC spelverdeler Luuk Nijmijer kreeg veel te veel ruimte en kon naar hartenlust z’n passes rondstrooien. Geen Bruchtervelder die zich om hem bekommerde.
Het was dan ook meer dan terecht dat de rust kwam met een 1-2 voorsprong voor AJC.

Na de rust een totaal ander beeld. Vanaf meet af aan vlogen de Bruchtervelders er nu wel op en bespeurde je de wil om te willen winnen.
Rechtsback Tom Odink, die een moeilijke eerst helft kende, bloeide op en stond aan de basis van de gelijkmaker. Twee keer kappen en zijn voorzet werd door Niels Lubbers tegendraads binnen geschoten. De Tricolores stonden nog na te genieten en de bal lag er aan de andere kant bijna binnen, maar Koen Godeke was alert.
Enkele minuten later stond de wedstrijd op z’n kop. Maikel Ros ruimde de bal op vanuit de achterhoede richting het AJC doel.  Aanvoerder Bas Woesthuis ging volledig in de fout en de doorgelopen Op de Haar kon keeper Klaver eenvoudig passeren, 3-2.
Hierna namen de gastheren het spelbeeld volledig over. Na een prachtige actie van Roeleveld liet Lubbers dé kans op de 4-2 liggen door volledig over de bal te maaien. En even later schoot Smit in de korte hoek, waar Klaver met moeite kon redden.
Met nog zo’n twintig minuten op de klok was het de op stoom geraakte Odink, die de bal via Roeleveld panklaar legde voor Op de Haar, zijn verwoestende schot ging rakelings naast via een verdediger.
Hierna gooide AJC nog een keer alles naar voren. Het piepte en kraakte aan Bruchterveld kant, maar ondanks nog een gevaarlijke kopbal van Nijmijer bleef de stand op 3-2 steken.
Een geweldig belangrijke overwinning die op basis van de goede tweede helft ook verdiend was.

Komende week gaat Bruchterveld op bezoek op de Polderhoek in Kloosterhaar.
Een goed resultaat daar kan de Bruchtervelders definitief in veilige haven brengen.

HR

Kort interview HR met Job Lamberink: https://youtu.be/5Imgx9iZdhI