Bruchterveld en Wilhelminaschool, beide spelend in de nationale driekleur, speelden zaterdag voor de tweede keer dit seizoen tegen elkaar. In Hengelo op 26 februari wonnen de gasten enigszins verrassend met 0-2.  Ook deze keer was de eindstand 2-0 in het voordeel van de Bruchtervelders.

Maar er waren gisteren meer gelijkenissen met toen.
Ook nu waren de Hengeloërs in de eerste minuten het gevaarlijkst. En ook nu viel Luc Roeleveld al vroeg in de wedstrijd uit met een blessure (vervangen door Niels Lubbers).
De gasten hadden daarvoor al verzuimd op voorsprong te komen. Eerst werd er net voorlangs gekopt en even later tikte Pim Zengerink een voorzet maar net naast.
De Scholieren bleken vandaag erg geïrriteerd. Reageerden overal op en vielen vooral op door stevige tackles. De schreeuwende en opruiende trainer en leider aan de kant waren hier misschien mede debet aan.
Arbiter Gerjan Ekkel uit Den Ham was hier op een gegeven moment helemaal klaar mee.
Al met al vier keer terecht geel voor de bezoekers deze dag.
In minuut 21 kwamen de gastheren enigszins verrassend op voorsprong. Rechtsback Tom Odink begon aan een soloactie, al kappend van rechts naar binnen trekkend en dan maar een keer uithalen met z’n chocoladebeen. De bal werd gedragen door de wind en plofte net onder lat over keeper Nick Weeging in het net, 1-0.
Wilhelminaschool probeerde het wel, maar viel vooral op door het hoge irritatiegehalte.

Na de rust eerst een schot van Smit hard over. Daarna aan de andere kant Ivo Brager die schrok van de enorme kans die hij kreeg en mikte wellicht daardoor naast.
Vervolgens aan beide kanten wat kleine mogelijkheden, Bruchterveld controleerde de wedstrijd, was voetballend ook beter, maar ’t was zeker nog niet beslist.
Zo kon Koen Godeke met een fraaie zweefduik nog een kopbal onschadelijk maken. Luuk Benjamins mocht nog een kwartiertje invallen. Hij kreeg nog een flinke kans na een snelle ingooi van Nick Ros, maar Luuk schoot onbenullig hard over.
Wilhelminaschool gooide alles naar voren voor een beter resultaat. Invaller Bram Stubbe was dichtbij de gelijkmaker, maar zijn inzet ging net naast.
De beslissing viel dan toch in de voorlaatste minuut. Koen Dijk werd binnen de zestien meter volgens Ekkel iets te innig omarmd en hij wees gedecideerd naar de stip. Een zware straf.
Koen Dijk zelf voltrok het vonnis vanaf 11 meter, al had hij hier wel twee pogingen voor nodig.
Hierna was het over en uit.

Door de overwinning wippen de echte Tricolores over de Scholieren heen op de ranglijst en staan nu op een prachtige 5e plaats. De twee resterende duels (SVVN uit en Mariënberg thuis) zullen uitwijzen wat de eindstand wordt, maar hoe het ook afloopt, voor Bruchterveld is dit nu al een zeer geslaagd seizoen. Nog geen enkele keer echt weggespeeld, voor enkele verrassingen gezorgd en dat met een erg smalle selectie en enkele langdurig geblesseerden. Hulde!

Hier een kort interview met doelpuntenmaker Tom Odink:https://youtu.be/8Ecsultgfjs

Foto’s van Jan van der Veen