Hoe een wedstrijd kan kantelen lieten de Bruchtervelders zien in hun thuiswedstrijd tegen sv Rijssen. Na een beroerde eerste helft waren de gastheren vanaf minuut 46 beter bij de les en zetten ze de wedstrijd alsnog naar hun hand.

Er waren nogal wat afwezigen bij de Tricolores en daar kwam in de warming-up doelman Godeke nog bij. Meerholz was zijn vervanger. Na een kwartier ging ook Kampman van het veld.
Bruchterveld liet de eerste 45 minuten weinig zien. Odink was nog het dichtst bij een score. Rijssen voetbalde duidelijk beter dan in de heenwedstrijd en schoot twee keer op doel van buiten de zestien meter en evenzo vaak verdween de bal in het netje. Treffers van Breukink en Hoevink.
Zo kwam de rust met een verdiende 0-2 voorsprong voor de gasten. Een beter resultaat voor de Tricolores leek ver weg.
Na wat omzettingen ging het in het tweede bedrijf beter lopen. Luisman kreeg de bal op een presenteerblaadje van Roeleveld, maar schoot niet zuiver genoeg in.
Toen Smit even later onderuit werd gehaald binnen de beruchte lijnen wachtte iedereen op het fluitsignaal van arbiter Hilhorst, maar deze had last van de zon en zag ’t niet goed, zei hij na afloop. De kansen stapelden zich nu op. Muusse kwam een teenlengte tekort en Eggengoor zag z’n schot van 20 meter via de onderkant lat weer terug in het veld stuiten.
De Rijssenaren kwamen er nu nog zelden uit.
Tussen minuut 68 tot minuut 73 vielen naast heel wat hagelstenen ook de doelpunten alsnog. Eerst was ’t Snippe die een bal op doel kopte en zag dat het leer via de keeper en een verdediger over de doellijn rolde.
Daarna een prima actie van Roeleveld met een harde voorzet die bij de tweede paal door Odink werd binnen gegleden. En als kers op de taart de 3-2 door Eggengoor die aan het eind stond van een prachtige tikkie-takkie aanval over meerdere schijven.
De Rijssenaren waren zeer begrijpelijk geheel van slag en kwamen dit ook niet meer te boven.
Een mooie overwinning waarmee de Tricolores op een mooie vierde plaats terecht komen. Over twee weken wacht de derby tegen Bergentheim.

HR

Na afloop een blije coach Bloemendal. Zie het interview. https://youtu.be/4UXt0Q0L3No