Zaterdag is vv Bruchterveld de gastheer voor Door Eendracht Sterk uit Nijverdal, een wedstrijd van de nummer 5 tegen de nummer 2 van deze knotsgekke 4e klasse.
Om 14.30 uur aftrappen op de Noppenweide aan de Holtropstraat, de wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Lub.

DES draait een prima seizoen, na 22 potjes staat de teller op 38 punten, dit geeft recht op plek 2, met maar 3 punten achter op koploper Bergentheim. De Nijverdallers komen zaterdag maar voor één ding en dat mag duidelijk zijn een overwinning….., geen twijfel. In de vorige wedstrijd werd Kloosterhaar opzij gezet, men wil die lijn nu heel graag nog een paar weekjes doortrekken.

Wekelijks wordt deze prachtige competitie bewierookt in de Stentor en op alle sites, het is een echte tombola,….. behalve Daarle is feitelijk nog niks zeker. Dat kan ook bijna niet anders, als iedereen maar van iedereen wint en ploegen daardoor geen afstand kunnen nemen van elkaar. Op de andere velden zijn de belangen minstens zo groot als hier in Bruchterveld. Kijken naar andere wedstrijden heeft trouwens weinig zin, je hebt daar immers toch geen invloed op toch?

De Tricolores wisten niet te winnen in Westerhaar, we begonnen niet sterk en lieten Voorwaarts het initiatief, een wedstrijd dan nog weer ombuigen bleek erg lastig. Op basis van de gehele wedstrijd was een remise op zijn plaats geweest maar “You don’t always get wat you want” zou onze reporter uit Mariënberg zeggen..

Bruchterveld zal zaterdag een goed resultaat willen neerzetten, dat kan de ploeg ook, genoeg kwaliteit aan boord. Direct vanaf de aftrap bij de les zijn en zelf de regie voeren wil nog wel eens helpen een wedstrijdje te winnen.

De begeleiding en de ploeg zelf hebben daar de grootste invloed op, wij als supporters kunnen daar positief op inhaken en de ploeg ondersteunen wanneer nodig. Door Eendracht Sterk is wel typisch iets Bruchtervelds, de bekende mouwtjes opstropen kunnen we hier als geen ander….

Laat ons juichen Tricolores..!!

BS