Uw vaste verslaggever vertoeft momenteel op Terschelling, met een flink aantal op leeftijd zijnde dorpsgenoten viert men het 150 jarig bestaan van Ditu Rock, beelden en foto’s deze week te zien bij Opsporing Verzocht..!

Op voorhand een prachtig affiche Bergentheim tegen Bruchterveld op Sportpark Moscou de derby der lage landen..!

Een wedstrijd van de nummer 2 tegen de nummer 5, onder geweldige weersomstandigheden,  en ook nog eens twee buurtgenoten wat wil de voetballiefhebber nog meer zou je zeggen. Jammer van het hobbelige veld dat toch best veel invloed had op het spel.

Bruchterveld kreeg in de eerste helft niet veel grip op de wedstrijd, in een te lage versnelling werd de bal, te vaak, niet naar de juiste kleur gespeeld. Een pass zonder boodschap hoorde ik naast me, en dat klopte ook wel inspelen met een bepaalde intentie ontbrak. Niet dat Bergentheim dat zoveel beter deed hoor maar we krijgen in minuut 17 toch wel de 1-0 om de oren. Na  te afwachtend ingrijpen wordt de bal terug gelegd en door Lamberink ingeschoten. De wedstrijd blijft zich een beetje voortkabbelen en er valt niet veel te genieten. Met een 1-0 achterstand de rust in, hopen op een feller Bruchterveld na de thee.

Direct vanaf de aftrap is het toch Bruchterveld wat het initiatief pakt, na een goede aanval komt Benjamins vrij en wil schieten maar de bal stuitert net wat op voor hij wil aanhalen….jammer. In minuut 50 schiet Muuse de bal snoeihard op de lat, even later na terugleggen van op’t Ende net over de deklat. De Tricolores dringen aan en lijken op gelijke hoogte te komen maar nu staat de paal en good old Pullen in de weg, wederom kans voorbij om op gelijke hoogte komen. Keeper Pullen is de bal nog een keer kwijt maar lijkt deze net voor de lijn weer te pakken, hadden we de scheidsrechter uit bij Bornerboek maar gehad dan was het doelpunt geweest…..😎

De tweede helft wordt het wat meer een wedstrijd, nog steeds niet goed maar wat meer strijd, het hobbelige veld lijkt beide teams toch flink te hinderen. Waar de Tricolores de laatste wedstrijden de mouwen nog eens flink konden opstropen bleef het vandaag wat stroperig. In minuut 70 veroverd Banthum de bal, Lamberink besluit vanaf 25meter te schieten en schuift de bal met stuitje in de hoek. De Tricolores op een 2-0 achterstand, men probeert nog aan te zetten en krijgt nog wat mogelijkheden maar echte kansen blijven uit. De wedstrijd loopt op zijn eind en we moeten de Banthummers feliciteren met de overwinning helaas..😒

Samengevat, we brachten vandaag te weinig strijd, wel veel balbezit en voetballend niks minder,  maar waar Bergentheim zeer effectief was hadden wij de pech met de paal, lat en een keeper die het nog niet verleerd is.

Niks getreurd de komende weken voldoende mogelijkheden en kansen om ons te revancheren, dat kan alweer op zaterdag 13 april om 14.30 uur. U bent dan van harte welkom op Sportpark de Noppenweide, tegenstander is GFC uit Goor, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Bijgaand het vuurwerk, vooraf…😉, en interview met Stephan.

BS

Zie hier de link voor het vuurwerk https://youtu.be/rfZvHatlaUU

En nog meer voorwerk, mar nu van Stephan na de wedstrijd https://youtu.be/x33buxTrVVQ