Op een vrije competitiedag oefenden SC Lemele en v.v.Bruchterveld op het kunstgras van sportpark Zandeinde tegen elkaar.

Coach Bloemendal was vorige week knap chagrijnig na de onnodig verloren pot tegen Marienberg en kondigde wijzigingen aan.
Enkele daarvan zagen we vandaag. Of deze nou erg goed uitpakten konden we niet concluderen.
Het team speelde ook vandaag zonder veel vertrouwen en toonde weinig spelvreugde. Dan is er de coach die veel meer verlangt van z’n spelers, maar die het niet kunnen (op)brengen en dat helpt dus ook niet de stemming te verbeteren. Het maar niet of moeilijk tot scoren komen lijkt een obsessie te worden, maar we moeten er met z’n allen voor waken dat dit ontaardt in een grafstemming.
Met een herkenbare en voor alle spelers begrijpelijke en positieve speelstijl moet het vertrouwen terugkeren. Een overwinning op DES a.s. zaterdag kan het vertrouwen een positieve boost geven. Laten we daarvoor gaan.

Dan kort over de wedstrijd vandaag:
Bruchterveld had wel een optisch overwicht en creëerde wel wat kansjes maar gescoord werd er niet. Het getoonde spel was matig.  Vlak voor rust een cadeautje van Matthijs dat gretig werd uitgepakt door Lemele, 1-0.
Tien minuten na rust kon Lemele counteren en mocht een Lemele speler het hele middenveld oversteken zonder dat iemand er wat aan deed. Richard achterhaalde de beste man, maar pakte vast en dat koste een penalty, 2-0.
Opnieuw wat omzettingen en dat resulteerde in een laatste kwartier dat de Tricolores beter gepositioneerd stonden en ook kansen creëerden. Eerst een voorzet van Richard die bij de tweede paal door Rutger werd binnengegleden. En even later zelfs de gelijkmaker door opnieuw Rutger, na een geniaal wippertje van Maxim.

Op naar betere tijden, te beginnen zaterdag thuis tegen DES.

HR