Bruchterveld speelde gisteren tegen koploper De Zweef een van de betere wedstrijden van dit seizoen, maar stond na 90 minuten wel weer met lege handen.

Zonder topscorer Lesley op de Haar begon Bruchterveld aan een van tevoren onmogelijk geachte taak, namelijk punten meenemen uit Nijverdal.
Compact spelen en vanuit een gesloten verdediging er razendsnel uitkomen met Maikel en Luc voorop. Dat was zo het strijdplan.
De gasten begonnen goed en forceerden meteen een paar corners, maar binnen de 10 minuten leek het strijdplan al in de vuilnisbak te kunnen. Nick van der Veen gaf geheel onnodig een corner weg en dit werd met het hoofd hard afgestraft door Roy ten Dam, 1-0.
Wat na enkele minuten spelen al opviel was dat de Bruchtervelders met grote regelmaat onderuit gingen op het kunstgras. Ondanks dat het gortdroog was, was het toch spekglad. Dit leidde regelmatig tot glijpartijen en onverwachte situaties. De Zwevers leken met spikes te spelen, want zij hadden er duidelijk minder last van.
Ondanks deze handicap beleven de Tricolores georganiseerd spelen en lieten de bal goed rondgaan. In de 19e minuut leidde dit tot de verdiende 1-1. Maikel Ros  stuurde Luc Roeleveld vanaf eigen helft de diepte in en alleen voor keeper Dennie Hoogenkamp maakte hij geen fout.
Hierna kregen de Tricolores eigenlijk de beste kansen.  Rutger Dijk en Maikel Ros kwamen ene teenlengte te kort en het was doodzonde dat de mooiste aanval van de wedstrijd niet werd beloond met een doelpunt. Echt mooi tikkie-takkie voetbal en een goede voorzet, helaas kopte Niels Lubbers naast. Ook een kopbal van Luc Roeleveld was te slapjes om de keeper te verrassen.
Aan de andere kant zorgde een mooie aanval door het centrum met aanvoerder Sven Dikkers als dirigent voor een grote kans, het schot van Lars Spijkerman ging net voorlangs.
Op slag van rust een situatie die nogal beslissend was voor de wedstrijd. Luc Roeleveld was doorgebroken en werd door doelman Hoogenkamp buiten de 16 meter op lompe wijze onderuit gelopen. Om onbegrijpelijk reden trok arbiter Scholtens slechts de gele kaart.
Met het getoonde spel in de eerste helft en een man meer op het veld had de tweede helft een heel ander verloop kunnen hebben gehad.
Zo kwam de rust met een  1-1 stand, waar gezien de kansenverhouding een voorsprong voor de Tricolores niet onverdiend was geweest.

Na de rust duwde De Zweef de gasten achteruit en forceerde corner na corner. En als het nodig was, stond Koen Godeke er.
Zo nu en dan kwam Bruchterveld er gevaarlijk uit. Niels Lubbers kwam een teenlengte te kort.
Na een uur spelen aan de andere kant een prima voorzet vanaf rechts en Sven Dikkers wist met het hoofd zijn 100e doelpunt voor De Zweef te noteren, 2-1.
Bruchterveld bleef het proberen en de 2-2 zat er nog steeds in, maar niet meer zo dreigend als in de eerste helft.
En toen Thijs Nijman na ruim 80 minuten een scherpe voorzet hard achter z’n eigen doelman gleed was het over en uit. Bruchterveld speelde nog alles of niets en daarvan profiteerde Sander Kaptein nog een keer. Thijs Nijman gaf de eindstand uit een vrije trap met z’n eerste officiële doelpunt voor Bruchterveld nog een iets dragelijker aanzien.
4-2 uit bij De Zweef, eigenlijk een prima resultaat, maar als beloning slechts de bloemen, maar geen punten. Toch is het wel een opsteker richting de wedstrijdenreeks die er nu aan zit te komen.
Tegen de tegenstanders ASV, Voorwaarts, AJC en Kloosterhaar zullen de Tricolores punten moeten pakken om uit de bedreigde zone te geraken. Het getoonde spel van vandaag biedt alle reden tot optimisme.

HR

Na de wedstrijd sprak HR met trainer Job Lamberink:https://youtu.be/SnS-ozDVuhY