SVVN en Bruchterveld, de nummers 4 en 5 van de 3e klasse D Oost speelden vandaag hun voorlaatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Was het een wedstrijd om des keizers baard? SVVN staat onaantastbaar op een vierde plaats, normaal gesproken goed genoeg om een periode over te nemen. Of gaat het toch nog anders lopen? Bruchterveld volgt in de derde periode de ontwikkelingen elders af.

In de heenwedstrijd was er een crazy scoreverloop. O-3 met rust en tien minuten na rust 3-3 of zo. De schrijver dezes volgde het thuis vanuit quarantaine. Blij met toch nog een punt, het biertje reeds ingeschonken, maar in de extra tijd toch nog die dekselse Marvin Thomas die met de 3-4 de winst meenam naar Nijverdal.
Voor de Tricolores dus een goede motivatie om wat recht te zetten vandaag.
Onder leiding van arbiter Marco Verduin (prima scheids, niks op aan te merken vandaag), op een verrassend goed veld (misschien dat de gemeente Hardenberg hier een keer kan komen kijken) was het Bruchterveld dat de eerste klap uitdeelde.
Linksback-voor-nood Maikel Ros stoomde op en in de combinatie met Niek Dijk en Lesley op de Haar kon hij in de zestien komen en zijn schuiver in de korte hoek gaf doelman Patriz Loohuis geen enkele kans. Een snelle voorsprong dus voor de gasten.
Wie dacht dat SVVN, dat wat lauwtjes speelde, nu wel even zou aanzetten, kwam bedrogen uit.
Het bleef bij wat diepe ballen op de spitsen, maar daar was Koen Godeke oplettend en onderschepte deze met hoofd of voet.
Veel gebeurde er verder niet in de eerste helft, tot vlak voor rust. Eerst kon Godeke een inzet ternauwernood op de doellijn klem krijgen, de enkeling die beweerde dat de bal over de doellijn was, moet maandag toch maar even langs Pearl.
Nog dichter bij de 1-1 was Jimmy Scharphof. Uit een prachtige vrije trap van zo’n 25 meter trof hij slechts de binnenkant paal, waarna het leder binnen de lijnen bleef.
Pech voor SVVN, geluk voor de gasten.

Na rust kwam Luuk Benjamins voor de onzichtbare Luc Roeleveld. Het vermoeden bij de toeschouwers was dat hij zich spaarde voor een vrienden-voetbaltoernooitje ….
De eerste kans was weer voor de gasten. Na een indraaiende vrije trap van Julian Smit kwam Maikel Ros bij de tweede paal een teenlengte tekort.
Na een klein uurtje kwam Niels Lubbers voor Op de Haar. Zijn intensieve warming-up werd gefilmd en ging de hele wereld over naar Griekenland. Pa gaf z’n zegen vanuit het Griekse eiland hierover en toen kon Niels het veld in.
SVVN probeerde het nog wel enigszins, maar de toeschouwers konden zich toch niet aan de indruk onttrekken dat de Nacht van Nijverdal net ietsje te zwaar voor de spelers was geweest. Op doelman Loohuis en verdediger Sharma Ekuchu na leek het elftal niet echt bij de les.
Beste kans was dan ook nog voor de gasten via Luuk Benjamins, zijn geplaatste schot werd echter door Loohuis met moeite gekeerd.
Laatste “wapenfeit” van SVVN kant was een kopbal van Marvin Thomas (deze keer verre van deksels) die naast het doel van Godeke ging.
Al met al zeker geen geweldige wedstrijd, maar drie verdiende punten voor de Tricolores, omdat zij wel een keer scoorden en de groen-witten niet.
Zonder anderen tekort te willen doen, was de man van de wedstrijd met afstand Maikel Ros. Hij was zowel verdedigend als aanvallend erg sterk vandaag.

Na deze overwinning blijven de Tricolores op de 5e plaatst staan en komt mogelijk zelfs de derde periode in zicht. Lekker belangrijk!  Volgende week komt Mariënberg op bezoek op de Noppenweide. Met onze sympathieke buren van het Westerpark hebben we nog een appeltje te schillen na het onnodige verlies eerder dit jaar. Echter bij winst van de rood-zwarten wippen ze over de Tricolores heen. Het “kampioenschap van de gemeente Hardenberg” in de 3e klasse D staat hier dus op het spel!

HR

Interview met Job Lamberink na afloop: https://youtu.be/hBnpEUqBl-Y