Voorafgaand aan de laatste bekerwedstrijd hadden Hardenberg’85 en Bruchterveld elk 4 punten vergaard. De winnaar zou naar de volgende ronde gaan. Voor de thuisclub zou een gelijkspel volstaan.

De Tricolores hadden de eerste helft de harde wind in de rug en speelden goed. De eerste waarschuwingsschoten waren van Maxim Muusse en Luc Roeleveld.
Maar na een kwartier was het wel raak. Luc stuurde Julian Smit weg met een prima steekpas en Julian rondde bekaam af in de lange hoek.
Even later was Maxim de aangever, maar nu schoot Smit voorlangs.
Lesley op de Haar had de 2-0 ook op de voet, maar schoot te slap in na goed voorbereidend werk van Maxim.
Net voor het halfuur een gewonnen kopduel door Julian (!) en Luc Roeleveld die de bal hard binnen ramde.
De Hardenberg keeper viel uit nog voor de rust toen hij zich blesseerde bij een luchtduel met Maxim.
Met de thee een meer dan verdiende 0-2 voorsprong voor de bezoekers.

Na de rust een geheel andere wedstrijd. Nu hadden de blauwhemden de wind en regen in de rug en zetten de Tricolores op eigen helft vast. Deze konden zich er niet meer onderuit voetballen.
Er werden meer fouten gemaakt en het was wachten op de aansluitingstreffer. Deze kwam door de nr. 16 die diep werd gestuurd, Koen Godeke twijfelde met uitkomen en de perfect lob betekende de 1-2. Vijf minuten later lag de gelijkmaker er ook al in. Wat gerommeld in de verdediging, niet rigoureus opruimen en via Godeke was de 2-2 een feit.
Trainer Bloemendal paste enkele wisselingen toe, maar vooralsnog leverde dat niks op.
De beste kans was nog voor Hardenberg, maar Koen redde.
Tegen het einde van de wedstrijd pakten de gasten het initiatief weer over.
En vlak voor tijd leverde dat zelfs nog de overwinning op. Lesley op de Haar, nog geen bal goed geraakt vandaag, kreeg de bal op de hoek van de zestien, balletje opwippen en met een volley in de lange hoek was de reservekeeper van Hardenberg kansloos.
Met deze toch wel wat gelukkige overwinning gaan de Tricolores in de pot voor de loting van de knock-out fase van het bekertoernooi.

A.s. zaterdag begint de competitie met voor de Tricolores een uitwedstrijd bij DES in Nijverdal.

HR

Foto: de korte nabespreking na de wedstrijd.

Op Tricolore TV vind je het interview met coach Stephan Bloemendal.