Tijdens de laatste editie (de 43e in 2019-2020) van het Protos-Weering zaalvoetbaltoernooi bereikten de Tricolores de halve finale. Een grootse prestatie.
Vanavond hadden de Bruchtervelders het in de voorronde erg lastig in sporthal de Beek.

Eerste tegenstander was 5e klasser Nieuw Balinge. Het was veruit de zwakste deelnemer deze avond, maar erg werd ternauwernood van gewonnen met 3-2. De Tricolores moesten er duidelijk nog even in komen, het spel was nogal zenuwachtig en voorspelbaar.
Goals van Tom, Rutger en Maxim.

Hierna was Hardenberg’85 de tegenstander. De ploegen deden niet veel voor elkaar onder, maar toen de blauwen mazzelden en de 0-1 scoorden, gingen ze achterover leunen en was het lastig om hier doorheen te breken. Een paar minuten voor ’t eind bepaalde een benutte strafschop van Maxim de meer dan terechte 1-1 eindstand.

De derde opponent was het sterke SVBO (zondag 1e klasse) dat al twee wedstrijden ruim had gewonnen met prachtig combinatiespel en dito goals. Lange tijd konden de Tricolores meekomen en speelden eigenlijk de beste wedstrijd tot zover, kregen zelfs kansen, maar konden de 0-2 nederlaag niet voorkomen.

De laatste tegen VCG (Geesbrug, zat. 5e klasse) was een echte Zitterpartie!
Winst was noodzakelijk om naar de tweede ronde te kunnen gaan. Datzelfde gold ook voor VCG.
Al snel werd het 0-1, dan eindelijk de gelijkmaker door Tom, maar binnen een minuut weer 1-2 achter.  Opnieuw de aansluiting door Maxim (2-2) en zelfs de 3-2 voorsprong door Ruter.
De laatste minuten was overleven met zelfs nog een VCG schot dat op de paal naast Koen belande.
Maar de voorsprong werd niet meer uit handen gegeven.

Zo eindigden de Tricolores op de derde plaats in deze poule met 7 punten een doelsaldo van 0.
Genoeg om als een van de beste derden door te gaan naar de kwartfinale op vrijdag 30 dec a.s.
in welke sporthal dit is zullen we vannacht wel te weten komen (wordt dus vervolgd).

HR

Foto’s van Estelle Bijker Fotografie