Na een voorbereiding met wisselende resultaten begon de start van de competitie voor v.v.Bruchterveld met een uitwedstrijd tegen DRC’12 op sportpark de De Riet in Almelo.

Het werd een knotsgekke wedstrijd waarin erg veel verkeerd ging, maar gelukkig ook wat goed. Bruchterveld startte voortvarend, want al in de 2de minuut werd een bal van Johan Alberts van de lijn gehaald. Twee minuten later lag de bal echter wel achter keeper Greiving. Hij werd door Luc Roeleveld met een stiftje gepasseerd, 0-1.

Amper 5 minuten later was het echter al weer 1-1. Verdedigend knoeien door Rob Lubbers en Berjan Altena stelde Piljic in staat te scoren.
Bruchterveld had een veldoverwicht, maar de mannen van trainer Robert Woudstra stonden veel balvaster en solider te spelen.
Na ruim een kwartier liet Berjan zich gemakkelijk aan de kant zetten door Colin de Jong en deze wist ook de uitkomende Huisjes met een stift te passeren.

Maar de schade werd even later weer hersteld door Gijs Odink, die een rebound na een schot van Op de Haar pop de paal netjes afrondde.
Het leek erop dat de gasten toen zouden doordrukken.  Maar kansen voor Niek Dijk, Gijs Odink en Rienk van der Veen werden niet in een doelpunt omgezet.

Na ruim een half uur ging opnieuw verdedigend knoeiwerk aan een treffer vooraf.  Eerst werd een bal van een DRC-er nog half gekeerd, maar een van richting veranderd schotje was Huisjes wel te machtig, 3-2.

En op slag van rust was de ellende helemaal compleet toen Rob Lubbers de bal pardoes in de voeten speelde van Pasquale Schipdam, die vervolgens Huisjes uitspeelde en de 4-2 ruststand op het scorebord zette.
Voor beide kampen was deze stand toch wel een grote verrassing.

In de rust had trainer Keuken amper genoeg aan een kwartiertje om alles wat fout ging in het eerste bedrijf door te nemen. Het werd dan ook een ouderwetse donderspeech.

Deze miste gelukkig z’n uitwerking niet.
Zo’n 7 minuten na de hervatting was het Op de Haar die met een streep de aansluitingstreffer maakte, 4-3.
Vlak daarna raakte Van der Veen de kruising.

Je zag ook dat de DRC-ers steeds meer moeite kregen het tempo te volgen.
De Tricolores roken hun kans en bleven aandringen. De tegenstoten bleven echter gevaarlijk al creëerde DRC niet veel meer.

In de 71e minuut kwamen de gasten weer langszij, dit keer uit een penalty van Op de Haar, nadat Otter licht werd aangetikt binnen de zestien, 4-4.

Nu was het wachten op de 4-5, die er uiteindelijk ook kwam in de 80e minuut. Een prima voorbereidende actie van Alberts en een snoeiharde uithaal van Op de Haar.
DRC gooide nog een keer alles naar voren, maar verder dan een vrije trap net naast de paal kwamen ze niet meer.

Zo kwam Bruchterveld met de schrik vrij, het worstelde (vooral met zichzelf), maar kwam boven en stond DRC na een ruime voorsprong toch met lege handen.

De Tricolores kunnen komende week werken aan de onnodige fouten. Zaterdag thuis tegen SC Lemele zal het veel beter moeten.

Opstelling:
Wouter Huisjes;
Jarno Otter, Nick Ros, Rob Lubbers, Berjan Altena;
Luc Roeleveld, Niek Dijk (70′ Wilmer Dijk) , Rienk van der Veen (85′ Niels Lubbers);
Lesley op de Haar,   Gijs Odink (60’Rob Meijerink), Johan Alberts