Tricolores verslaan Juventa.
Het keurkorps van Juventa’12, de fusieclub die 9 jaar geleden ontstond uit de voetbalclubs vv Wierden en sv Omhoog, was  gisteren op bezoek op de Noppenweide.

Juventa had de eerste twintig minuten het betere van het spel. Bruchterveld kwam maar moeizaam op gang. Al na drie minuten moest Kevin op de Haar handelend optreden bij een gevaarlijke counter van Juventa.
Na 23 minuten de eerste kans voor Bruchterveld. Een steekpass van Lesley op de Haar op Luc Roeleveld, maar de keeper redt.
Even later was ’t wel raak. Prima aanval via Lesly en Julian Smit met een steekpass op Rutger Dijk, die voor de uitkomende keeper uiterst koel bleef, 1-0.
De voorsprong was  echter van korte duur. De rechtsbuiten van Juventa kon wel erg gemakkelijk doorlopen en Kevin in de korte hoek kloppen, 1-1.
Vijf minuten later viel ook de 1-2. Nadat Kevin eerst nog een spetter prachtig onder de lat had weggetikt, was hij niet opgewassen tegen het afstandsschot na de aansluitende corner.
Het slot van de eerste helft was weer voor de Tricolores. Eerst miste Maikel nog na een mooie steekpass van Julian. Maar  even later was ’t wel dezelfde Maikel die na een prima aanval over links de perfecte voorzet van Luc hard binnen kopte, 2-2.
En op slag van rust zelfs de 3-2 voorsprong. Het was Luc die droog raakschoot na een goede combinatie met Lesley en Rutger.
Niels dacht zelfs nog de 4-2 te maken, maar deed dat in buitenspelpositie.

Bruchterveld spelers en toeschouwers konden met een goed gevoel de rust in gaan.
Was de eerste helft aanvankelijk voor Juventa, de tweede helft had Bruchterveld heel duidelijk het initiatief en betere van het spel.
Lesley trof de kruising uit een vrije trap van zo’n 25 meter. Maar na zo’n twintig minuten was het wel weer aak. Hij pikte een verre uittrap van z’n broer Kevin op, speelde de bal vrij en lobde de bal van zo’n 25 meter prachtig over de keeper en net onder de lat. Prachtige goal en 4-2.

Met nog zo’n twintig minuten op de klok werd er wat gewisseld. De goed spelende Julian en Lesley eruit. Koen Dijk en Milan Eggengoor erin. Even later ook nog Rienk van der Veen voor Rutger Dijk.

Gescoord werd er niet meer, ondanks een kopbal van Juventa op de lat en een schot uit de draai van Niels Lubbers op de paal.

Een zeer acceptabele wedstrijd van Bruchterveld kant. Je ziet dat trainer Job Lamberink steeds dichter bij het ideale elftal komt. De verdediging stond redelijke goed. Op het middenveld en in de aanval zijn er nog diverse opties voor Lamberink.

Komende zaterdag vervalt de bekerwedstrijd tegen PW1885. Zij trokken zich terug uit de bekercompetitie. Er wordt nog gezocht naar een andere tegenstander, dus houd de website even goed in de gaten.
Op dinsdag 14 september is er ook nog een oefenwedstrijd uit tegen MVV’69 in Marle. Aanvang 20.15 uur.

HR