Bruchterveld speelde vandaag de uitwedstrijd tegen Hardenberg’85. De Tricolores tegen de Muis-brigade. Na een prima eerste helft waarin de gasten vergaten de thuisploeg op ruime achterstand te zetten volgde een minder tweede deel en moesten beiden genoegen nemen met een punt.

De blauwhemden (vandaag overigens in het wit) verkeren in lastig vaarwater. In de heenwedstrijd waren ze nog heer en meester geweest op de Noppenweide. Daarna is het minder geworden en vorige week nog een verlies tegen Kloosterhaar.
De Tricolores hadden van de laatste 5 wedstrijden er 4 gewonnen, waarvan vorige week een knappe 3-2 tegen Avereest.

De schrijver dezes arriveerde wat later vanwege een bezoek aan de prima wedstrijd van ons Twidde (1-3 bij FC Ommen). Volgens de toeschouwers van beide kampen hadden we al heel wat gemist. Een Bruchterveld dat zeer overtuigend begon, een heel matige inspeelpass van de Hardenbergse goalie, een overtreding door een der verdedigers en aansluitend een penalty van Milan Eggengoor die door diezelfde doelman prima werd gestopt.
Ryan van den Berg die al vroeg uitviel met een blessure en vervangen werd door Koen Otten.
Tot zover het bijpraten. In minuut twintig een bal net voor de lijn weggehaald door Hardenberg -verdediger Tom.
Het had zo maar al 0-2 kunnen staan, maar dat was ’t nie…
Na 26 minuten dan toch de 0-1. Luuk Benjamins met een strakke voorzet en Maxim Muusse die de bal binnen loopt.
Hardenberg trapt nog geen deuk in het bekende pakkie boter, maar na een half uur staat ’t opeens toch zomaar 1-1. Buitenspelval klopt niet, Berend Weiden kan doorbreken op links en produceert een mislukt schot, waarbij de bal met effect langs de al liggende doelman Godeke dwarrelt.
Bruchterveld lijkt even van slag want een paar minuten later kan de nummer 9 zomaar alleen op Koen Godeke af, maar gelukkig produceert de beste man slechts een slap trapje.
Hierna weer de Tricolores met twee kansen voor Muusse. Eerst na een strakke voorzet van Benjamins, maar de kopbal gaat net naast. Even later weer een kopbal na een diepe bal van Otten, maar nu redt de doelman bekwaam.
Zo kwam de rust met een 1-1 stand waar het rustig 2-4 had mogen staan.

Na rust weer de eerste kans voor de Tricolores, wederom een voorzet van Luuk, maar zowel Maxim als Luc Roeleveld vergeten de bal binnen te werken.
Hierna breken de 10 “scheidsie-minuten” aan. De arbiter van dienst D.G.Spoon mag dan Dirk of Gerard of zo heten maar zeker geen scheidsie. Wat mij betreft wordt deze belediging van een scheidsrechter vanaf nu met een gele kaart bestraft. Waarom een arbiter, die ook z’n best doet, zo denigrerend aanspreken? Eigenlijk is het net zoiets als het ouderwetse hondenlul, maar het klinkt wat minder grof.
Niet meer doen jongens!!  Geldt vandaag trouwens voor beide teams, maar eigenlijk in het totale voetbal. Hem met meneer aanspreken gaat wellicht te ver, maar gewoon scheidsrechter of desnoods scheids kan toch ook gewoon?
Zaterdag eens opletten wie mijn advies heeft gelezen en opvolgt😊.

Rond de 60e minuut pakte Lennard de Leeuw een dieprode kaart. Hij tackelde Benjamins van achterin de benen. Arbiter Spoon trad op volgens de regels en De Leeuw kon vertrekken.
Het vervolg van de wedstrijd werd er niet beter op. Met 11 tegen 10 wisten de Tricolores minder kansen te creëren. En bij de kleine kansen die er waren miste de scherpte.
Na 70 minuten een beste kans voor Hardenberg. Nr 5 stoomde op vanuit de verdediging, liet meerdere spelers z’n hakken zien en schoot vervolgens rakelings langs de kruising.
In minuut 85 was ’t opnieuw Muusse die bijna scoorde, uit de draai ging z’n inzet net over.
Bruchterveld naarstig op zoek naar de overwinning, maar ruimte weggevend voor de counter.
Zo zal Berend Weiden vannacht waarschijnlijk nog wel een keer badend in het zweet wakker worden, omdat hij in blessuretijd de 2-1 op z’n schoen had, maar dit verzuimde.
Eindstand 1-1. Een gewonnen punt voor de Hardenbergers, voor de Tricolores voelde het als een verlies, maar ook dat ene punt had nog zomaar in Baalderveld kunnen achterblijven.

Volgende komt koploper Lutten naar de Noppenweide. De tweede periode is dan de inzet.

HR