Zaterdagmiddag speelden de mannen van trainer Lamberink de uitwedstrijd tegen Door Eendracht Sterk uit Nijverdal, om 14.30 uur werd er afgetrapt op een hobbelig veld met een gure koude wind tegen de eerste helft.

DES staat op plek 8, Bruchterveld daar plaatsje boven dus nemen de Tricolores wat afstand of gaat DES over Bruchterveld heen was de vraag.

Bruchterveld begon de wedstrijd direct met een goede pass op Tom Odink, die gaf hard voorlangs maar er was nog niemand in de 16 om daar wat mee te doen, direct daar op een goed schot Van Luc maar deze werd verwerkt tot een corner.
DES kwam wat beter in het spel en gooide de nodige strijd erin. Bij een omschakel moment is onze rechterkant onvoldoende bezet waardoor de bal uiteindelijk bij de linksvoor komt en via Koen G. verdwijnt de bal in ons doel.
DES is niet beter dan Bruchterveld maar we staan wel vlot achter met de wind nog flink tegen is het lastig combineren. Het hobbelige en zware veld is niet in ons voordeel, simpele ballen springen van de voet en dat ziet er soms zo knullig uit…..
DES loopt regelmatig op de tegenstander door wat links en rechts nog wat kaarten oplevert maar we zijn daarmee niet geholpen. In minuut 25 komen we goed door over rechts de lob van Rutger Dijk wordt met een omhaal net voor de doellijn weggehaald, jammer dit had meer verdiend…., nog een keer via Luc Roeleveld op rechts maar Koen Dijk krijgt zijn voet er niet goed tegenaan.

Na de rust blijft het een “werk-pot” van beide kanten, met veel strijd en inzet geven beide ploegen elkaar niet veel toe, 10 minuten na de thee komt DES in ons strafschopgebied terecht, de speler wordt reglementair door Niek Dijk afgestopt maar scheidsrechter Mulder denkt hier anders over en legt de bal op de stip, vreugde en verbazing bij DES , onbegrip en frustratie aan onze zijde, de 11-meter wordt benut en het staat 2-0. Direct daarna zie je compensatie gedrag, wij krijgen nu elk tikje en duwtje mee, we krijgen wat meer grip op het spel, Lesley haalt nog keer verwoestend uit maar de lange DES keeper tikt de bal over.

Wissels aan beide zijden, bij Bruchterveld komen Niels en Ramon voor Niek D. en Tom, we krijgen nog wat kansen maar echt gevaarlijk wordt het niet, een vrije trap van DES, na duw en geel voor Julian, eindigt op de lat. Bruchterveld zet nogmaals aan de DES keeper maakt hands buiten de 16 en krijgt geel,…de vrije trap van Lesley gaat via via nog binnen. Met nog 3 minuten nogmaals alles naar voren, met een gelukje had Niels de 2-2 nog op de schoen maar helaas het eindsignaal klinkt…….

Het verlies moeten we pakken vandaag, niet omdat DES beter was maar die op de juiste momenten wat meer geluk hadden, voetballend was Bruchterveld zeker niet minder en was een gelijkspel meer op zijn plaats geweest, maar da’s achteraf en doar he’j helemoal niks an…!!

Gewoon deze week weer scherp trainen en volgende week thuis tegen die andere Nijverdalse ploeg SVVN, er zal dan weer, hopelijk, een volledig programma worden afgewerkt..!!

BS

Foto’s gemaakt door Jan van der Veen