Vandaag de laatste competitieronde in de 3e klasse D, Oost. Er waren vooral een stuk of 5 scenario’s te bedenken waarin Bruchterveld de nacompetitie kon ontlopen. Voorwaarde was wel, dat men zelf de uitwedstrijd bij Marienberg zou winnen.
Geen eenvoudige klus op voorhand, omdat de rood-zwarten de Tricolores gewoonweg niet liggen als tegenstander.

Op het kunstgras in Marienberg begonnen de gasten goed, onder aanvoering van de nieuwe spits Milan Eggengoor. Hij was er vooral voor verantwoordelijk dat er een aantal mogelijkheden ontstonden in het eerste kwartier. De aansluiting vanuit het overvolle middenveld, Maikel Ros stond voor de defensie en Lesley op de Haar liet zich nogal eens zaken, was er echter niet telkens. Een paar schotjes langs en over de goal van Altena.
Voetballend kwam Marienberg nergens, maar wie weet hoe Marienberg speelt, weet dat het kansen zal krijgen uit de omschakeling, ook al speelt het met een stuk of 5 “Bruce Springsteen” invallers. Het zit gewoonweg in de rood-zwarte genen dat counteren. Lange haal naar voren, snelle spitsen en natuurlijk Rolf Hofsink.
Ook nu weer. Bruchterveld voetbalt op het oog aardig, maar bij de eerste de beste fout en aansluitende corner is er Rolf om de klutsbal achter Koen Godeke te werken.
Dat is vervelend, want nu moet er twee keer gescoord worden. De Marienbergers krijgen echter betere mogelijkheden tot aan de rust. Ruststand is echter 1-0, het is te overzien. En de ruststanden op de andere velden zijn de Tricolores goed gezind.
Na de rust verwacht je een verbeten Bruchterveld dat gaat strijden voor elke meter en alles uit de kast haalt om die twee goals te maken. Veel overtuiging zit er echter niet in.
Het is echter allemaal veel gebrei en de rood-zwarte defensie onder leiding van Michael Zweers staat als een huis.
Na 55 minuten (!) het eerste schot op het doel van Altena. Hij keert de inzet van Roeleveld met de voeten. Aansluitend wat gerommeld in de zestien en Maxim Muusse schiet de bal hard in het dak van het doel. Het kán nog steeds en de andere tussenstanden zijn ook nog steeds gunstig.
Er komt wat meer druk van de Bruchtervelders, maar echt gevaarlijk wordt ’t niet.
Tien minuten voor tijd valt ie weer aan de andere kant. Jari van der Veen haalt de trekker over van dichtbij en schiet met de 2-1 de Tricolores naar de nacompetitie.
Conclusie: Na 24 wedstrijden 31 punten behaald, 10e in de rangschikking. Op zich niet slecht, maar niet genoeg. En zoals BS in de voorbeschouwing al zei, je eindigt meestal toch wel op de plek die bij je niveau hoort.
Als je daar naar kijkt, moet je concluderen dat van de 9 teams die boven Bruchterveld eindigden er 8 ploegen zijn die een kwalitatief betere selectie hebben, dus geen schande. En van Bergentheim worden 4 punten gepakt, van De Esch wordt er zelfs twee keer gewonnen, maar ook twee keer verloren van Marienberg.
Enigszins teleurstellend, zeker na de goede start dit seizoen.
Afijn, even de teleurstelling verwerken en je opmaken voor de nacompetitie die begint met een uitwedstrijd tegen sc Lutten op zat. 3 juni.
En lukt het niet om drie wedstrijden op een rij te winnen, dan wacht na de zomer alsnog de 4e klasse.
Vervelend, maar er zijn grotere rampen in deze wereld.

HR

Klik hier voor het interview met coach Bloemendal na afloop: https://youtu.be/wtTIa5Fakgg