Na de verrassende overwinning op titelkandidaat Hellendoorn vorige week  was het de vraag waartoe de Bruchtervelders in staat zouden zijn in de uitwedstrijd tegen topfavoriet Oranje Nassau.

ON liet vanaf het begin zien wie hier de sterkste was vanmiddag. Een team zonder zwakke plekken, technisch goed en snelle spelers in de gelederen. De kleine grote regisseur is natuurlijk Hakan Cetin.
Sterk wapen is de steekpass binnendoor op de snelle buitenspelers.
Zo ontstonden er in de eerste helft meerdere goede kansen, maar was Koen Godeke telkens op z’n post of men miste het doel.  Ook bracht de paal nog een keer redding. Bruchterveld kon er niet veel tegenover stellen. Zo bleef het lang 0-0, tot op slag van rust Patrick Ponsteen teveel ruimte kreeg en zijn voorzet van dichtbij in de korte hoek werd binnen geschoten door Thijs Hindriks.
Een meer dan terechte voorsprong maar toch ook weer sneu dat ’t op zo’n vervelend moment kwam.

Meteen na rust weer ON dat de druk opvoerde. Mauro Lodde raakte de lat en Marciane Stulen zag z’n vrije trap van zo’n twintig meter net over gaan.
Aan de andere kant zag Luc Roeleveld keeper Thom ter Riet ver voor z’n doel staan. Zijn schot van 40 meter ging echter rakelings over.
In minuut 56 dan toch de beslissing. Een voorzet vanaf rechts belandde bij Thijs Hindriks, hij draaide zich knap vrij en zijn inzet was Godeke andermaal te machtig.
Wedstrijd op slot. Coach Lamberink wisselde kort naar elkaar 5 spelers. Dinsdag moet er immers weer worden gespeeld.
Kregen de Tricolores dan nog kansen? Een pegel van 25 meter van Nick van der Veen noopte Ter Riet tot een knappe redding. Maar de grootste kans was er enkele minuten voor tijd voor invaller Luuk Benjamins. Hij werd diep gestuurd en schoot voor Ten Riet nogal slordig naast. Gaat zo’n bal erin, dan kunnen het toch nog een paar spannende minuutjes worden.
Hierna was het rap over en was er een terechte overwinning voor de aanstaande kampioen, een mogelijk kampioenschap dat meer gestalte kreeg toen ’s avonds bekend werd dat Hellendoorn van De Zweef had gewonnen.
De Tricolores hebben niet slecht gespeeld en werden ook niet weggespeeld. Dat positieve gevoel kan men meenemen naar de wedstrijd tegen DES a.s. dinsdagavond om 19:30 uur.

HR

Hier vind je het interview met trainer Job Lamberink  https://youtu.be/NsRJsOslbOM

Foto’s gemaakt door Jan van der Veen