De uitwedstrijd van vv Bruchterveld tegen vv Hellendoorn was op voorhand de strijd tussen David en Goliath.
Weliswaar hadden de Tricolores evenals Hellendoorn de volle score uit twee wedstrijden, maar de wijze waarop toch wel een verschil. Hellendoorn liet met overwinningen van 3-0 en 8-0 blijken een erg goede ploeg te hebben die vol voor het kampioenschap gaat.  Voor Bruchterveld ging het niet zo gemakkelijk, maar wel de punten gepakt van tegenstanders die waarschijnlijk ook handhaving als eerste doel hebben gesteld.

Bruchterveld mist al enkele weken meerdere basisspelers wegens blessures. Met liefst vier andere (erg jonge) spelers in de verdediging leek op voorhand de wedstrijd van vandaag niet veel soelaas te bieden op een gunstig resultaat.
Toch kon Bruchterveld met name in de eerste helft heel aardig meekomen. Het was juist zo dat Hellendoorn pas gevaarlijk werd als Bruchterveld fouten maakte in de opbouw.
De eerste kans was voor de gasten. Op de Haar schoot een vrije trap van 25 meter op de benen van keeper Max Hulsebos.
Even later dwong de opkomende Sem Pijffers Koen Godeke tot een redding, maar uit de aansluitende corner werd Ruben Henriks ietsje teveel ruimte gegeven en diens indraaiende bal was Godeke te machtig, 1-0.
Rond de twintigste minuut was ’t Bruchterveld die een keer counterde. Via Julian Smit kwam de bal bij  Lesley op de Haar en diens schot van opnieuw zeker 25 meter plofte hard in de linker bovenhoek, 1-1. Twee prachtige goals.

Ondanks het feit dat de gastheren over meer kwaliteit in het team beschikken, creëerden ze niet echte kansen. Het was dan ook sneu dat juist een fout in de opbouw de directe aanleiding was voor de 2-1 voorsprong voor Hellendoorn.  Dirigent Hendriks stond ook hier aan de basis, maar ’t was Lopes Macedo die door de benen van Godeke scoorde, 2-1.
Bruchterveld bleef haar eigen spel spelen en voetbalde lekker mee, maar het bleef link met de counters van de thuisploeg.
Vlak voor rust een vervelende overtreding van Thijs Kemperman op Luuk Benjamins. Met een gele kaart kwam hij goed weg, de reactie van Luuk viel echter niet goed te praten en dat leverde ook geel op van arbiter Egbert Koning, die de wedstrijd overigens goed leidde.
In het laatste fluitsignaal nog een snoeihard schot van Richard Bouwhuis dat maar net voorbij de paal ging.

Ns de rust aanvankelijk hetzelfde beeld. Opnieuw een fout in de opbouw die tot een grote kans leidde voor de rood-blauwen. Kamphuis had echter het vizier niet geheel op scherp staan.
In de 57e minuut viel eigenlijk de beslissing. Uit een corner mocht Sem Schoot Uiterkamp geheel vrijstaand de bal van een meter voor de lijn binnen koppen, 3-1.
Meteen erop kwam Tom Odink voor Niek Dijk. Tom bracht weer wat meer energie naar voren.
Met Niels Lubbers voor Julian Smit en Richard Snippe voor de licht geblesseerde Op de Haar probeerde coach Lamberink de bakens nog te verzetten.
Bruchterveld duwde Hellendoorn wel ietsje verder achteruit, maar de counters beleven levensgevaarlijk. Ruben Hendiks kopte van dichtbij over en een pegel van afstand belandde op de lat en in de rebound was Godeke op zijn post.
De 3-1 was een draaglijke nederlaag. Bruchterveld had geknokt voor wat het waard was en zelfs grote delen van de wedstrijd aardig mee gespeeld. Zeker gezien het feit dat de ploeg verre van compleet was, een compliment voor die jonge gasten.
Het was dan ook extra sneu dat ver in blessuretijd Carlos Lopes Macedo nog z’n tweede goaltje meepikte na de zoveelste counter.
Eindstand 4-1.  Iets te hoog uitgevallen in onze ogen, maar niet iets om lang van wakker te liggen.

A.s. zaterdag moeten de boys weer fit zijn voor de derby tegen Bergentheim op de Noppenweide.
Hopelijk kunnen enkele geblesseerden dan weer aanhaken.
En anders doen we het gewoon met de mannen van vanmiddag.

Opstelling:
Koen Godeke;