De thuiswedstrijd tegen SVVN moest een revanche worden voor de heenwedstrijd die in een onnodige 3-2 nederlaag voor de Tricolores eindigde.
Ruim een half jaar verder bleken de groen-witten veel stabieler en sterker te zijn dan toen en de Tricolores juist in een mindere vorm te steken.
Na een gelijk opgaande eerste helft ging het de tweede helft helemaal mis.

Coach Bloemendal had wat omzettingen doorgevoerd, die in de eerste helft redelijk uitpakten. Het middenveld was beter bezet, daarentegen was de verdediging kwetsbaarder. Je moet het tenslotte doen met de mensen die je ter beschikking hebt.

Eerste kans was voor Maikel Ros, maar hij nam te veel tijd. Een paar minuten  later nam Jimmy Scharphof na een afvallende corner de bal op z’n linker en het leer verdween onhoudbaar in de rechter bovenhoek. Schitterende goal.
Ruim 10 minuten later was het al weer gelijk, een aanval opgezet door een vrije trap van Op de Haar werd door Lesley zelf prachtig afgerond.
Het was voor de toeschouwers al snel duidelijk dat het vandaag niet bij twee doelpunten zou blijven. Dat de resterende goals allemaal aan dezelfde kant zouden vallen, daar leek het toen nog helemaal  niet op. De wedstrijd ging gelijk op en de 1-2 viel dan ook uit het niets.  Een gekraakt schot, de bal via/door de benen van Snippe en Bas Koedijk die z’n eerste van deze middag gemakkelijk binnen kon schieten. Een gelukkige voorsprong voor de gasten met de rust. Met voor de Tricolores zeker zicht op een beter resultaat.
Hoe kun je je vergissen. Binnen 9 minuten na de rust was de wedstrijd beslist.  Eerst was er een kopbal op de lat boven Godeke, maar er werd niet echt ingegrepen en Koedijk prikte z’n tweede van de middag binnen. Tussendoor een vrije trap van Muusse die door Loohuis netjes uit de hoek werd getikt. Maar meteen erna een voorzet vanaf rechts en weer Koedijk die afrondde, 1-4 en wedstrijd beslist. Wat kunnen die resterende 35 minuten dan nog lang duren zeg….
Bloemendal wisselde drie man tegelijk, maar veel haalde het niet uit. Behalve een kopbal op de lat van Snippe was het enige hoogtepunt de 1-5 door Tygo Vliek na 75 minuten.
Een al met al terechte nederlaag, omdat de SVVN-ers gewoon een beter team hebben (en dat is geen schande), maar ook omdat de Tricolores zich als makke schapen naar de slachtbank lieten leiden.
Kwaliteit kun je niet zomaar kweken, je hebt de spelers met extra kwaliteit of niet, maar vechten voor elke meter ieder persoonlijk en vechten als een team moet iedereen op kunnen brengen.  Dat was helaas niet te zien vanmiddag.
Gaat dit niet lukken in de laatste drie finales, en eventueel nacompetitie, dan is de 4e klasse misschien wel de klasse waar we thuis horen.
Gezien de geringe omvang van het dorp geen schande, maar wel errug jammer als je ziet waar we stonden eind november, al was dat wellicht iets boven onze stand.
A.s. zaterdag uit naar ATC in Hengelo. Evenveel punten als Bruchterveld. Een goed voetballende tegenstander waar we thuis ruim van verloren. Een erg lastige opgave. Niet verliezen is het devies.
We hebben een hele week om ons positief op te laden.

HR