Zaterdag 15 oktober speelde vv Bruchterveld thuis tegen Juventa’12 uit Wierden. Op een door de miezerregen geteisterde Noppenweide ontspon zich een spannend gevecht om de drie fel begeerde punten. De Tricolores gingen er uiteindelijk mee aan de haal.

Onder leiding van arbiter Jan Klein Ganseij waren het de gastenheren die een perfecte start kenden. Geknoei in de achterste linie van Juventa bracht Luc Roeleveld in stelling en hij maakte voor doelman Voortman geen fout, 1-0. De volgende kans was voor Muusse, die de bal prima aannam , maar de lob ging helaas over.
Juventa was duidelijk niet van plan vandaag het spel te gaan maken. Gokken op fouten van de tegenstander en dan razendsnel omschakelen is ook een prima tactiek. De Wierdenaren bleken deze tactiek aardig te beheersen.
Na zo’n kleine twintig minuten ontstonden zo ook de eerste kansen voor Scharphof en van Hulst, maar super gevaarlijk werd het niet. De gelijkmaker kwam dan ook uit de lucht vallen, of eigenlijk uit de kletsnatte en glibberige handen van Koen Godeke. Hij liet een onschuldige dieptepass door de handen glippen en Olav Boegheim profiteerde graag, overigens zonder te bedanken.
Bruchterveld was de eerste helft zeker de bovenliggen de partij en moest dit meer in de score ten uitdrukking brengen. Dat lukte pas in de 35e minuut toen Luc Roeleveld Lesley op de Haar met een steekpass in instelling bracht. De afronding hard in de lange bovenhoek was mooi, 2-1.
In de resterende minuten tot de rust hadden de Tricolores verder moeten uitlopen, maar dat gebeurde niet.
Na de thee een ander Juventa in de wei, al was de eerste grote kans voor Roeleveld na een technisch hoogstandje.
In de counter meteen weer Scharphof, maar net niet scharp genoeg.  Ook Lars Tijhuis was dichtbij de gelijkmaker. Blankestijn leek de 2-2 aan te tekenen maar een reflex van Godeke met de voet voorkwam dit.  In de tweede helft had Juventa meer van het spel. Maar desondanks kregen de gastheren wel kansen. De grootste was wel voor Rutger Dijk, die alleen maar het voortreffelijke voorwerk van Benjamins en Roeleveld hoefde af te maken, maar verzuimde.
Aan de andere kant kansen voor Boegheim en Blankestijn, maar wederom geen scores.
Gedurende het gevecht vielen er nogal wat gele kaarten. Met name de Wierdenaren waren het zowel in als buiten het veld ongeveer met elke arbitrale beslissing oneens. Overal hands zien, waar het niet was, overal opmerkingen maken, kortom erg vervelend gedrag. Alsof er op getraind was….
Echter hiermee haalden ze ogenschijnlijk zichzelf meer uit de wedstrijd dan de tegenstander.
Met nog zo’n 10 minuten op de klok leek Scharphof toch z’n gram te halen, maar kwam een teenlengte tekort. Op dit moment kon de wedstrijd alle kanten op.
Bloemendal wisselde volop en bracht aanvallende krachten. En dat betaalde zich uit.
Het was Milan Eggengoor (zoon van) die na 90 minuten bij het Twidde er ook bij het eerste nog een prima actie uitperste en Luuk Benjamins de 3-1 op een presenteerblaadje aanbood. Luuk faalde niet.

Hiermee was de druk van de ketel en de wedstrijd beslist.
Was het een verdiende overwinning? Op basis van de eerste helft zeker, maar in het tweede bedrijf hadden de Wierdenaren zomaar een gelijkspel kunnen meenemen naar huis.
Tijdens de derde helft maalt hier echter niemand meer om en worden de drie waardevolle punten wederom groots gevierd.

Komende zaterdag speelt Bruchterveld om 17:00 uur de volgende bekerronde in en tegen de trots van Bathmen, ABS.  De week erop gaan de Tricolores op bezoek bij Wilhelminaschool in Hengelo.

Foto’s van Luna Veneman

Interview met trainer Bloemendal elders op deze site bij TricoloreTV of via deze link. https://youtu.be/PBvgQXk_fhM

HR.