Tricolores kansloos in Lutten

Om te beginnen tik ik onderstaande om 18:00 uur, zit achter de laptop en kijk met een schuin oog naar het journaal, en ik zie, net als u, dat driekwart van de wereld in de fik staan, ik hoop dat u het verslag ook in het juiste perspectief leest en ziet, er zijn immers veel belangrijkere zaken dan die zaterdagmiddag…., waarvan akte zou AD uit Mariënberg zeggen!

Vanmiddag stond de uitwedstrijd tegen Lutten op het programma, om 14:30 uur werd er op Sportpark de Kei afgetrapt, onder leiding van scheidsrechter Weuring. Omdat uw vaste verslaggever een weekendje elders was zal ik u verslag doen van deze middag.

Bruchterveld begon de wedstrijd nog wel aardig, de eerste 10 minuten was vooral een beetje aftasten van beide kanten, dat was dan gelijk onze beste fase van de wedstrijd. Lutten was met name in de eerste helft veel doortastender dan de Bruchtervelders en nu druk ik mij nog netjes uit. Namen noemen in het verslag doe ik niet graag, soms vergeet je spelers of kijk je net op je telefoon en mis je een weergaloze actie. Maar vandaag ontkom ik er niet aan, Koen Godeke die wekelijks laat zien wat anderen voor hem in het veld nalaten, er staan op de momenten als het nodig is. We gaan rusten met een gelukkige brilstand, na reddingen in minuut 8, 17, 19, 20, 33, feitelijk 1 op 1en  100 % kansen voor Lutten. Bruchterveld stelt daar eigenlijk niks tegenover, een lange bal van achteruit weten we nog bijna over de goed keependeLutten goalie te krijgen maar daarmee is het wel zo’n beetje verteld.

De tweede helft begint waar het in de eerste helft mee ophield, Lutten kan vrijuit voetballen, eerst koppen de Zwart – Witten, na een corner, net naast het doel. We geven Lutten nog een corner cadeau en die wordt keurig omgezet in een terechte 1-0 voorsprong. Het spel gaat voor een aantal Bruchterveld spelers te snel, in elke linie komen we vandaag tekort is de bittere conclusie. Lutten blijft aandringen en verzuimd de wedstrijd voortijdig al op slot te gooien, men wacht daarmee tot minuut 78. De 2-0 is een prima uitgespeelde counter na wederom balverlies aan onze zijde. Wissels worden gebracht maar dat veranderd niks aan ons spel vandaag. Na 90 minuten hebben we genoeg gezien, en feliciteren we Lutten met een verdiende overwinning,.

Samenvattend is dit de tweede wedstrijd op rij waarinwe niet thuis geven, de ploeg oogt mat en besluiteloos, doen zeker hun best maar dat straalt er momenteel niet echt vanaf. Ooit zei ons aller voorbeeld Johan C. eens, als je met één vinger naar een ander wijst, wijs je tegelijk met drie vingers naar jezelf. Kritisch zijn op jezelf in het veld en langs de lijn, dat is waar we uiteindelijk beter van kunnen worden.

De komende week zijn we vrij, misschien juist wel even goed,….. over twee weken wacht ons thuis RKSV Bornerbroek, de Tricolores kunnen dan laten zien hoe het wel moet, want Doar mut op an …!!