Gisteravond kwam vierdeklasser (zondag) UD Weerselo op bezoek op de Noppenweide voor een oefenpotje.

Al snel bleek dat deze ploeg nogal wat snelheid herbergt. Niet alleen de komeet op linksbuiten, maar meerdere spelers waren snel en vaardig met een bal.
De ploeg hanteert daarom volkomen begrijpelijk veelvuldig de steekpass of de counter als wapen.
Hiermee bleken de geel-zwarten levensgevaarlijk.

Bruchterveld startte in de eerste helft met een opstelling die waarschijnlijk niet de basis zal zijn als we over enkele weken voor de punten gaan spelen.  Het spel was tamelijk onsamenhangend. UD daarentegen oogde veel meer ingespeeld.
Na een klein kwartiertje de eerste succesvolle counter, dit leverde de 0-1 op.

Een prima vrije trap van Nick Ros werd evenzo fraai uit de kruising getikt door de Weerselose (of was het nu Weergaloze?) goalie.
Daarna weer UD. Een indraaiende vrije trap werd door Kevin op de Haar foutief ingeschat, na doorkoppen kon er van dichtbij afgewerkt worden, 0-2.

Na een half uur eindelijk een aardige aanval van de Tricolores. Niels Lubbers zag z’n inzet gestopt.
En vlak daarna een mooie een-twee tussen Julian Smit en Tom Odink, het schot van Julian belandde in het zijnet.

De razendsnelle counters van UD bleven gevaarlijk en Bruchterveld mocht blij zijn, dat niet alle kansen goed werden uitgespeeld.
Uit een van deze counters viel echter op slag van rust toch nog de 0-3.

Na de rust een iets meer uitgebalanceerde wedstrijd. Enkele wissels meteen na rust en na 55 minuten zorgden voor een betere veldbezetting en simpelweg meer kwaliteit in het veld.
De nummer 11 van UD was echter steeds lastig af te stoppen, dat koste Nick van der Veen geel. De aansluitende vrije trap ging net naast.

Na ruim 70 minuten een dieptepass van Rutger Dijk op een andere invaller Lesley op de Haar en deze wist de keeper van afstand met een lob te verschalken, 1-3.
Meteen daarna een vrije kopkans voor Op de Haar, maar zijn inzet werd gestopt.

Balverlies op het middenveld na ongepaste circustrucjes was de directe aanleiding voor de 1-4.
Na zo’n 80 minuten de mooiste aanval van de Tricolores over links, Luc Roeleveld de aangever, Maikel Ros de afmaker, 2-4.

Op een vrije trap van Op de Haar (naast) na, gebeurde er de laatste minuten niet zo veel meer.

Op het laatste half uur na, was het niet echt goed wat de Tricolores lieten zien, dat zal beter moeten.
De tegenstander van vandaag kon echter komend seizoen wel eens hoge ogen gaan gooien in hun competitie.

A,s. zaterdag speelt Bruchterveld de bekerwedstrijd tegen Juventa’12 op de Noppenweide, aanvang 14:30 uur.
Tegen deze ploeg uit Wierden zal coach Lamberink waarschijnlijk meer richting de definitieve selectie gaan werken.

Komt dat zien op de Noppenweide!