Thuis spélen of thuis géven klinkt als ’t zelfde maar, dat is ’t bij lange na niet. Daar kwamen de Tricolores achter in hun thuiswedstrijd tegen Hardenberg’85.

De gasten hadden twee wedstrijden verloren zonder de  mindere te zijn, in tegendeel. Volgens trainer Harold Muis had men twee keer verzuimd de drie punten binnen te halen.
Vandaag werd duidelijk waarom.
Het duel onder leiding van de warrig leidende arbiter Huis in ’t Veld begon met een fikse tegenvaller voor de Tricolores. Al na drie minuten moest routinier Koen Otten groggy het veld ruimen na een luchtduel met Rick Broek. Achteraf bleek dit een cruciale gebeurtenis, want hierdoor moest coach Bloemendal schuiven met spelers en hierdoor was de balans wat weg. Ook de sturing van achteruit werd node gemist. Dit was in de rest van de wedstrijd zichtbaar.
De Tricolores speelden ver onder hun niveau en waren niet bij machte het de Hardenbergers ook maar enigszins lastig te maken.
Na zo’n 10 minuten ging Tom Odink lelijk in de fout en dat werd door Berend Weiden genadeloos afgestraft met een strak schot in de kruising.
De Bruchtervelders hadden in het restant van de eerste helft wel een optisch overwicht, maar veder dan twee vrije trappen die eindigden in de opgestelde muur kwamen ze niet.
De kansen aan de andere kant waren aanzienlijk groter, maar inzetten van Lennard de Leeuw (op de kruising van grote afstand) en Rick Broek (onderkant lat, al was ’t in buitenspelpositie) troffen net geen doel.
De ruststand van 0-1 voor de mannen van coach Muis was dan ook zeer verdiend te noemen.

In de tweede helft gebeurde er niet al te veel meer. Bruchterveld speelde tam, wilde wel maar kon geen vuist maken. Teveel postbode-gedrag en maar draaien en combineren, zonder eens direct te spelen om een tegenstander te kunnen verrassen. Wissels brachten ook niet het gewenste resultaat. Hardenberg kreeg vlak voor tijd nog een fikse kans, maar Leon Meijer kreeg de bal niet voorbij Koen Godeke.
’t Is dat de stand nog spannend bleef tot het eind, maar de wedstrijd zelf was dat eigenlijk geen moment, omdat de Tricolores geen fatsoenlijke bal tussen de palen kregen van doelman Wolbink.
Al met al een zeer teleurstellende prestatie van de Bruchtervelders, die dus wel thuis spéélden, maar niet thuis gáven.
Komende zaterdag uit tegen Lutten zal er uit een heel ander vaatje getapt moeten worden.

Na afloop was er weer een interview met coach Stephan Bloemendal.
Klik op de link https://youtu.be/gL3phbRLg_U

HR