vv Bruchterveld was vandaag de gastheer van vv Voorwaarts uit Westerhaar-Vriezenveensewijk. Beide clubs zijn vaak net te groot voor het servet (de 4e klasse) en amper groot genoeg voor het tafellaken (de 3e klasse).
Dat niveau toonden beide teams ook vandaag. Niet groots, maar wel met een verdiende winnaar.

De Tricolores waren het seizoen met een wat gelukkige driepunter (1-2) begonnen bij Hardenberg en de oranje-hemden met een 0-2 nederlaag tegen DES.
De gastheren begonnen voortvarend, maar Luc Roeleveld standde op een verdediger. Even later kopte Jonne Lambers net naast het doel, maar wel dat van z’n teammaat Koen Godeke.
Nick Wessels had een aardige actie, maar z’n schot was te slap.
Na een kwartier een mooie actie van Lesley op de Haar, maar het aansluitende schot van Luc Roeleveld ging net over.
Bruchterveld had het betere van het spel en een voorsprong hing in de lucht.
Na 23 minuten veroverde de actieve Julian Smit de bal en leverde een voorzet op maat af, helaas wist Niels Lubbers deze 120% kans niet te verzilveren.
Julian was binnen de minuut opnieuw de aangever, nu was de afmaker Lesley op de Haar en hij was wel trefzeker, 1-0.
Bruchterveld bleef de bovenliggende partij, maar bij deze stand bleef de dreiging van Voorwaarts.
Vlak voor rust was Luc Roeleveld met een sterke actie al de verdedigers en keeper voorbij en kon scoren met z’n rechter been, maar dat is er voor Luc een alleen om mee te lopen, dus afkappen en afleggen, maar wonderbaarlijk genoeg geen doelpunt.
De rust kwam met een magere 1-0 stand, waar 3-0 de kansenverhouding beter had weergegeven.
Zo bleven werden de Voorwaartsen in de wedstrijd gehouden door de Tricolores.
Na 51 minuten een nuttige onderbreking door Rutger Dijk, die Op de Haar een kans bood. Diens lob van afstand ging echter over het doel.
Meteen daarop was het de 15-jarige Justin Smit die zich door de Bruchterveld verdediging rommelde en hard in het zijnet schoot.

Het werd tijd voor de wissels. Aan de kant van Bruchterveld kwam Luuk Benjamins voor Niels Lubbers. Bij de gasten kwam good-old Gert Dogger in het veld. Met zijn 40 jaar en een karrenvracht aan ervaring blijft hij voor elke verdediging een dreiging.
Binnen de 10 minuten testte hij doelman Godeke, die wel overeind bleef. Uit de aansluitende corner raakte Mauro Slatius de buitenklant van de paal.
Even later leek Dogger met een slimme bal de gelijkmaker te maken, maar Godeke tikte de bal net onder de lat weg.
Met nog zo’n twintig minuten te gaan kwam Tom Odink voor Niek Dijk. Hij legde meteen de bal goed af voor Rutger Dijk, maar zijn schot ging net naast.
Zo waren de Tricolores de bovenliggende partij maar bleef het verschil flinterdun. Mauro Slatius creëerde zichzelf een kans, maar zijn schot werd knap gestopt door Koen Godeke.
Met een kwartier op de klok, werd Luuk Benjamins net buiten de zestienmeter vastgehouden, wat geel opleverde voor Sander Scherphof.
De aansluitende vrije trap werd door Op de Haar snoeihard in de linker bovenhoek geschoten.
2-0 en wedstrijd gespeeld.
Smet op de wedstrijd was het uitvallen van Maikel Ros, die overigens prima werd vervangen door de jonge, maar talentvolle Ramon Luisman.

Voorwaarts was geslagen en Bruchterveld kreeg nog meer ruimte in de counter. Luuk Benjamins kreeg nog enkele kansen, maar in de stand kwam geen wijziging meer.
Na exact 90 minuut floot arbiter Michiel Tramper voor de laatste keer. De man in het zwart werd op de dag van de scheidsrechters ook geheel terecht uitgeroepen tot de Man van de Wedstijd.
Hij was continue op balhoogte en niet op een fout te betrappen! Ere wie ere toekomt.

Een terechte overwinning voor de Tricolores, die gezien de enorme lijst aan blessures zich prima staande hebben gehouden.
Volgende week de op papier zeer lastige uitwedstrijd bij kampioenskandidaat Hellendoorn.
Dat is van een andere categorie tegenstanders.

Opstelling:
Koen Godeke;