Na het toch wel teleurstellende verlies vorige week tegen GFC was er vandaag voor de Tricolores de kans om thuis tegen Voorwaarts te werken aan eerherstel. Lange tijd ging het voorspoedig, maar toch was het eindresultaat wat zuur.

De wedstrijd onder leiding van arbiter Gerwin Maathuis kwam razendsnel op gang. Naast de stortbui aan regen was er ook een stortbui aan kansen, over en weer.
Het waren de Voorwaartsen die binnen 6 minuten twee dotten van kansen kregen. Eerst een bal rakelings  voorlangs en even later een kopbal uit een corner die katachtig door Godeke werd verwerkt.
Meteen erop een niet te missen kans voor Tom Bekman, volledig vrij voor keeper Stuifzandt, maar toch wel dus. Daarop het hoofdstuk Luuk Benjamins. Eerst een hard schot net voorlangs, daarna een voorzet op Tom Bekman die via de paal en de keeper geen doel trof. Meteen daarna weer een weergaloze actie van Luuk, passeerde 3 of 4 man, maar de afronding met z’n chocoladebeen was helaas wat minder. Weer Luuk, pass op Milan die Bekman opnieuw in scoringspositie brengt. Wéér geen doelpunt. Hierna de kans voor Voorwaarts, maar met vereende krachten wordt die ontzenuwd.
Na ruim een half uur kan Milan alleen voor Stuifzandt opnieuw de score openen, maar hij vergeet de doelman te passeren. Na balverlies van Smit krijgt Bernd Bove de kans, maar hij stuit op de rechtervoet van Koen Godeke.
Na 45 minuten van vermaak kunnen we stellen dat Bruchterveld veruit de bovenliggende partij is, maar dat het een wonder is dat we gaan rusten met een 0-0 stand, waar 4-3 misschien wel een stand was die de kansenverhoudingen beter hadden weer gegeven.
De op de tribune aanwezige Statler en Waldorf (de Voorwaarts-Muppets) waren het geregeld wel  en toch ook weer niet met elkaar eens. Dan weer waren de oranjehemden rijp voor de sloop en dan weer waren het de plaatselijke helden. Variërend van “good”, tot “not too bad” tot “it was awful, dreadful, boeh boeh “. Zeer vermakelijk, dat wel.

Na de rust een aanvankelijk heel andere pot. Bruchterveld greep meer het initiatief en de Voorwaartsen kwamen er niet meer zo gevaarlijk uit.
Dit overwicht werd dan in de 60e minuut eindelijk beloond met de 1-0. Na een vrije trap bracht Tom Bekman de bal voor het doel waar een verdediger de bal in eigen doel gleed. Een achteloos balletje breed van Van der Veen werd door een Voorwaartse gelukkig niet afgestraft.
Dan een diepe bal op Milan Eggengoor en op eigen kracht weet hij zich tussen drie man door te wurmen en de bal langs de doelman te glijden, 2-0.
De wedstrijd lijkt beslist, maar als in minuut 75 Lars Bove geheel vrijstaand een corner mag binnen koppen, wordt het toch weer binnen knijpen.
Voorwaarts gooit geheel begrijpelijk alles naar voren en er ontstaan wat hachelijke situaties. David Heerkes ziet z’n harde inzet net over de kruising vliegen. En in de zeer ruime blessuretijd gebeurt ook nog van alles. In minuut 98 wordt er weer  bal de zestien in gepompt. De bal valt pardoes voor de voeten van Jordy Harms en deze haalt de trekker over.
Dan lijkt Koen Dijk zich nog onsterfelijk te maken, maar zijn inzet in de 100e (!!) minuut is te slap om Stuifzandt te verontrusten.
Het blijft bij 2-2, een zware domper voor de Tricolores, die grotendeels de wedstrijd domineerden, maar over de hele wedstrijd ook te veel kansen lieten liggen.
Na afloop was er weer het interview met Stephan Bloemendal die naast een wedstrijdanalyse ook vertelt waarom hij na dit seizoen vv Bruchterveld gaat verlaten.
Volgende week uit naar DES in Nijverdal (met correspondent Henry Snippe).

HR

Lees hier het interview met Stephan: https://youtu.be/qPDwhdBvyj0