Gisteren kwam koploper Lutten naar de Noppenweide. Naast de koppositie konden zowel de Luttenaren als de gastheren vandaag de tweede periode winnen. Voor de Kei-bewoners was winst voldoende, maar voor de Tricolores moesten er naast de eigen winst nog een paar uitslagen op andere velden gunstig zijn.
Na 90 minuten voetbal was de periode voor de Bruchtervelders uit zicht, maar mag Lutten nog hopen.

SC Lutten met de ervaren oudgedienden Koopman, Spijkers en Altena in de gelederen kreeg al na enkele minuten een beste kans toen Tom Odink zich verstapte, maar het schot ging via de handen van Godeke in het zijnet.
Meteen erop een prima actie van Benjamins, maar zijn volley ging hard over. Na een kwartier was de linkerspits Odink te snel af en de voorzet werd door Altena hard ingekopt, maar Godeke had een flitsende redding in huis.
Uit de volgende corner werd de bal op de paal naast Godeke gekopt. Lutten bleef aandringen en nadat Ryan van de Berg werd gepoort door de snelle Fons Veltink ging diens voorzet maar net voorlangs.
Na een half uur kwamen de Tricolores beter in het spel. Niek Op ’t Ende had een prima passeeractie in huis en werd binnen de zestien gevloerd, maar arbiter Marsman (71 jr) zag ’t niet, zoals er wel meer langs hem heen ging. Het ging hem nogal eens te snel. Dan op slag van rust passeert Julian Smit z’n tegenstander en deze vloert hem. Marsman wijst gedecideerd naar de stip, maar komt er na “overleg” met wat Luttenaren op terug en legt de bal net buiten de zestien. Gelukkig gaat de vrije trap van Maxim Muusse snoeihard langs de muur in de bovenhoek. Rusten met een 1-0 voorsprong denk je dan, maar een fout van Ryan van de Berg werd nog bijna afgestraft door Rutger van der Graaf, maar opnieuw een katachtige redding van Godeke voorkomt erger.

Na rust aanvankelijk opnieuw Lutten met de kansen, maar van der Graaf en ziet opnieuw Godeke op z’n weg en een kopbal van Koopman belandt op de lat.
Corners van Lutten blijven een wapen. Gevaarlijk indraaiend en continue zorgend voor gevaar. Toch kwam de 1-1 niet uit een corner maar een vrije trap tegen de zijlijn. Ronald Kosse krulde de bal via de tweede paal in het net achter Godeke.
Het voetbal van Bruchterveld werd in de tweede helft minder. Soms vrouwen en kinderen eerst, maar toch ontstonden er ook nog kansen. Maar geen uitgespeelde. Wel vielen er over en weer wat gele kaarten.
Toen Tom Odink vlak voor tijd nog aan de noodrem trok leverde hem dat gelukkig slechts geel op en geen penalty. De vrije trap ging hard op de vuisten van Godeke.
Kort daarna het laatste fluitsignaal van Marsman.
Al met al geen beste wedstrijd, maar een terechte uitslag van een duel tussen twee ploegen die elkaar niet veel ontliepen vandaag.
Lutten kan nog tweede periodekampioen worden, maar dan mag Voorwaarts op 30 maart de inhaalwedstrijd tegen Avereest niet winnen, anders gaan de Oranjehemden er mee vandoor.

De Tricolores staan op een veilige 5e plaats, maar het gat naar de nacompetitieplekken bedraagt maar een paar punten. Het is dus zaak de komende weken de nodige punten te verzamelen om vroegtijdig veilig te zijn. Te beginnen a.s. zaterdag tegen nummer 3 RKSV Bornerbroek.
Let op: aanvang 14:00 uur op sportpark ’t Brook.

HR

Na afloop was er weer een interview met trainer Stephan Bloemendal.
klik op deze link https://youtu.be/HlUpH45SLZg