Tegen RKSV uit Bornerbroek toonde coach Stephan Boemendal realiteitszin en wijzigde na twee opeenvolgende verliespartijen de spelwijze. Gezien het eindresultaat een geslaagde actie, al moet er nog wel wat aan bijgeslepen worden de komende weken.

De wedstrijd tegen RKSV, wat overigens de eerste ontmoeting was tussen de beide teams ooit, begon prima voor de gastheren. Na wat speldenprikken opende Milan Eggengoor de score na een prima steekpass van Maxim Muusse. Ook daarna bleven de Tricolores oppermachtig, er werd alleen verzuimd de score uit te breiden. Jammer dat Eggengoor al na een half uur moest uitvallen nadat hij een hard schot van dichtbij op z’n hoofd had gehad.
Meteen na de pauze leidde een flitsende aanval tot de 2-0. Muusse met een diepe bal op Benjamins en diens strakke voorzet werd op waarde geschat door Koen Dijk, die de bal binnen hamerde.
Een snoeiharde vrije trap van Benjamins kreeg de verder prima keepende Lars Kroezen niet onder controle en de rebound van Tom Bekman werd van de lijn gehaald en ook diens schot daarna trof geen doel.
Hadden de gasten dan helemaal geen kansen zult u denken? Inderdaad, tot dit moment niet, maar in de 62e minuut viel een onschuldig schotje van Tom Krozen na een niet bestrafte opzichtige handsbal, via een verdediger achter doelman Godeke. Nota bene de eerste Bornebroekse bal binnen de palen!
Een geheel onnodige aansluitingstreffer, waarna de gasten er weer in gingen geloven en er bij de Tricolores twijfel ging heersen.
Het spel werd wat onvriendelijker en arbiter Baars had z’n handen er aan vol en voelde de sfeer niet altijd even goed aan. Er vielen aan beide zijden een aantal terechte gele kaarten.
De beste kansen waren nog voor Benjamins na een indrukwekkende solo, maar ook in twee keer kon hij Kroezen niet passeren, en voor  Sander Kuik van RKSV die uit de draai knap uithaalde maar over het doel van Godeke. Grote kansen ontstonden er daarna niet meer, maar het bleef spannend tot de laatste minuut vanwege de krappe stand.
Al met al een terechte overwinning voor de Tricolores, die zich het zichzelf onnodig moeilijk maakten. Aan het eind tellen echter de punten en dat waren er drie voor de Tricolores vandaag.
Een mooie opsteker naar de uitwedstrijd tegen SV Rijssen a.s. zaterdag.

HR

Na afloop had HR nog weer een interview met coach Bloemendal, klik op deze link. https://youtu.be/23C-ZYguaZ0