Op sportpark de Westerink in Oldenzaal ontvingen de Gele Kanaries vandaag de Tricolores uit Bruchterveld. De wedstrijd werd (heel toepasselijk) geleid door de heer Vogelaar.
Het team van trainer Bas van der Wal was dit seizoen tot vandaag nog ongeslagen in de derde klasse D. Vorig seizoen gedegradeerd uit de tweede klasse was een toppositie een klasse lager zeker ook te verwachten. Een vierde plek tot nu toe.
Bruchterveld doet ’t dit seizoen tot nu toe prima, met slechts één verliespartij tegen Hellendoorn en liefst 5 keer winst, resultaat plek 3 op de ranglijst.

Het begin van deze subtopper was ronduit rommelig van beide kanten met fouten die niet tot doelpunten leidden.
Dan een steekpass van Tom Odink op Roeleveld, maar de sterk keepende sluitpost (helaas geen namenlijst ontvangen van de Esch, dus u moet ’t doen met de rugnummers) stond z’n mannetje.
Na een half uur werd de score open gebroken.  Roeleveld veroverde de bal af op eigen helft, passeerde drie tegenstanders en zijn voorzet werd bij de eerste paal knap binnen getikt door de attente Richard Snippe, 0-1.
Het antwoord was een steekpass op de rappe nr 15, maar zijn schot ging hoog over.
Dan een van de absolute hoogtepunten deze middag: Tom Odink met een schitterende pass achter de Esche defensie, de manier waarop Luc Roeleveld de bal uit de lucht pikte, controleerde en met één beweging de goalie kansloos liet. Kunst met een hoofdletter K.
Na deze verrassende 0-2 speelden de Tricolores hun beste deel van deze wedstrijd, maar lieten ze na om de gastheren de genadeklap toe te dienen. Tom en Richard kregen de bal niet achter de uitstekende doelman.

Na de thee geen personele wijzigingen aan de kant van de gasten. Bijna meteen na de aftrap de 0-3.
Uit een afgeslagen corner nam Niek Dijk de bal mit vollem Risiko op de pantoffel en trof de onderkant lat. De terugspringende bal werd door broer Rutger netjes binnen gekopt, maar de vlaggert van dienst had buitenspel gesignaleerd.
Irritaties namen toe bij de Kanaries omdat ze er niet echt doorheen kwamen, al voerden ze wel de druk wat op. Wat gele kaarten aan beide zijden. Arbiter Vogelaar kon ’t ook niet altijd goed volgen, getuige een paar warrige beslissingen, al gebeurde dat in beider voor- en nadeel.
Rond de 75e minuut enkele hete momenten voor het doel van Godeke. Eerst tikte hij een vrije trap van nr. 12 prima uit de hoek en daarna leidde een ouderwetse comedy capers scene net niet tot een doelpunt voor De Esch.
Meteen daarna een mooie volley van nr. 11, maar Koen Godeke tikt de bal uit de lange hoek.
Met nog zo’n 10 minuten op de klok, de grootste kans voor de Tricolores voor de 0-3. Roeleveld met een prima actie over links, maar met twee man voor het doel niet goed uitgespeeld en het schot ging hard over.
De laatste minuten werd er alleen nog verdedigd en dat lukte prima. De frustraties bij De Esch werden door nr. 6 nog eens ten uitdrukking gebracht toen hij Roeleveld omver gooide in de strijd om een ingooi. Vogelaar toonde hem de rode kaart.

Een al met al zeer verdiende overwinning voor de Tricolores.
A.s. zaterdag komt Daarlerveen naar de Noppenweide. Opnieuw een wedstrijd om naar uit te kijken!

HR

Op TricoloreTV vind je het interview met de winnende coach, of via deze link