In de bekerpoule met Bruchterveld, Berghuizen, PW 1885 en Juventa’12 waren na de terugtrekking door PW en de overwinningen van Berghuizen (BH) en Bruchterveld alleen de laatstgenoemden nog in de race voor een plek in de volgende bekerronde.

Op het voor ons onbekende sportpark “’t Venterinck” werd er deze middag onder een stralende nazomerse zon geschiedenis geschreven.
Twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren en bij vlagen de tegenstander de baas waren, maar ook weer even onderliggend, in willekeurige volgorde.
Schitterende goals die in “het doelpunt van de maand” niet zouden misstaan en ook gewoon knalharde foutenafstraffers.
Het publiek was sowieso de grote winnaar. Maar liefst twaalf (12!) doelpunten in deze wedstrijd, dat betekent gemiddeld één doelpunt per 7,5 minuut!  Topentertainment dus!

Een summiere opsomming van de feiten:
4’ Keeper omspeeld, 1-0
21’ Afvallende bal, strak schot Luc Roeleveld, 1-1
25’ Lesley op de Haar raakt de (lantaarn)paal.
Rust 1-1
48’ Prima counter BH en 2-1.
55’ Corner Luuk Benjamins en Luc kopt prima binnen, 2-2.
61’ Luuk speelt zich prima vrij en schiet hard raak, 2-2.
62’ Luc straft geknoei in BH verdediging af, 2-4.
66’ Schitterende goal BH.  Aanvaller neemt bal op borst aan en schiet uit de draai bal in de verre kruising, 3-4.
76’ Uit een corner wordt de gelijkmaker binnengekopt, 4-4.
80’ Uitbraak BH, keeper Kevin twijfelt met uitkomen en wordt vervolgens gepasseerd met een prachtige lob van 25 a 30 meter, 5-4.
2-4 voor en dan binnen een kwartier de wedstrijd weggeven? Dat zal toch niet? Gelukkig, we zijn er nog niet….
86’ Diepe bal op Lesley, een prachtige stift en 5-5 op het scorebord (als deze aan was geweest).
87’ Corner voor de bezoekers, invaller Tom Odink loopt ‘m binnen, 5-6.
93’ Rutger raakt de paal, maar Tom schiet hard raak, 5-7.
En dan zijn alle missers, fouten, bijna goals, halve kansen, mogelijkheden etc nog eens niet genoemd.

Een zeer ongebruikelijke uitslag van een bekerwedstrijd die, zoals je hebt gelezen, alle kanten op ging.
Zeven keer scoren is prachtig, maar vijf tegengoals is weer iets om eens goed over na te denken.

Dus de conclusie is dat ’t geen goede generale voor de competitiestart was, daarvoor ging er te veel mis, maar als je elke week met 7-5 wint mag je niet klagen, toch? Dan eindig je het seizoen met een doelsaldo van 168-120 en word je glansrijk kampioen, waarschijnlijk met euforische  aanvallers en een totaal gefrustreerde keeper en verdedigers. En de middenvelders bezatten zich terwijl ze op de platte wagen door het dorp worden gereden….
De meeste dromen zijn echter bedrog volgens Marco Borsato, dus laten we dat dan ook maar niet te veel doen.
Feit is dat de volgende bekerronde is bereikt. Nu maar hopen dat we niet weer op een mistige dinsdagavond uit moeten naar Rohda Raalte, om vervolgens als schietschijf te mogen fungeren….

A.s. zaterdag begint voor de Tricolores en vv Hardenberg’85 de competitie met een onderling treffen op sportpark Baalderveld op het onzalige tijdstip van 15:15 uur.
Indien iedereen weer fit is, dan moet er voor de Tricolores een positief resultaat behaald kunnen worden, 5-7 zou een mooie uitslag zijn!

HR