Het zit de Bruchtervelders de laatste weken niet echt mee. Het wisselvallige spel van de ploeg levert weinig punten op. Thuis tegen Lemele zou deze negatieve tendens doorbroken moeten worden en lange tijd leek het er ook op dat dit zou gelukken, maar het venijn zat ‘m in de staart.

Op het ongebruikelijk vroege tijdstip van 12:30 uur, de jongens moesten tenslotte om 18:00 al weer in de zaal aantreden voor het PWZ toernooi, blies arbiter Maathuis voor de eerste keer deze middag.
Het ging er vanaf het begin stevig aan toe. Het beloofde geen saai potje te worden. Na een klein kwartiertje sloeg de vlam al in de pijp. Een overtreding werd terecht met een vrije trap bestraft, maar de enigszins opgefokte Op de Haar pakte tegenstander van Leusen geheel onnodig daar waar deze het het minst graag heeft, Van Leusen reageerde met een forse duw en kreeg terecht de rode kaart.
Nog ruim 75 minuten met elf tegen tien man, dat bood perspectief voor de Tricolores.
Maar de eerste kans was voor Lemele, Remon Kleinlugtenbelt vergat echter te lobben, daar waar die kans er wel was. Hierna kwam er wat meer druk op het doel van Ruan Weelink en na een grote door Jarno Otter gemiste kans was het Niels Lubbers die uit een wat chaotische situatie wel de 1-0 achter de doelman schoof.
Lemele hield de ruimtes klein en beperkte zich logischerwijs tot counteren. Veel gebeurde er niet, tot de 45e minuut. Eerst raakte Op de Haar van 25 meter de buitenkant paal. En in blessuretijd stuitte Roeleveld op Weelink en de rebound van Op de Haar ging over.

In de tweede helft had de thuisploeg de wind in de rug, maar dat was alleen letterlijk zo. Bruchterveld schroefde de druk op en uit een mooie steekpass van Luc Roeleveld kreeg Luuk Benjamins zijn beste kans van de wedstrijd, maar Weelink stond zijn mannetje.
Op de counter was Bakhuis dichtbij de 1-1, zijn schot ging echter voorlangs. Hierna volgden er diverse mogelijkheden voor de Tricolores, het ontbrak echter telkens aan de juiste eindpass of de afronding.
De bal werd veelal breed gespeeld, vanaf het middenveld werd er te weinig vooruit gedacht.
Enkele wissels werden doorgevoerd, wat wellicht wat eerder gedaan had kunnen worden, want dit bracht wel meteen wat meer diepgang.
Toch kon Lemele tamelijk eenvoudig en soms met wat geluk overeind blijven. Je voelt dan dat Lemele voorzichtig aan een beter resultaat begint te denken. Als je zelf niet de genadeklap uitdeelt dan is er die aloude voetbalwet, die ook hier weer opging. In de 90e minuut een corner voor Lemele en de mee opgerukte Hansie Blikman mocht volledig vrijstaand de 1-1 binnen koppen.
In een allesofniets offensief gaf Bruchterveld ook ruimte weg. Remon Kleinlugtenbelt stuitte echter op Huisjes. Aansluitend nog een laatste corner voor Lemele. De bal komt hard voor, een Lemeler speler gaat er onderdoor en de bal kegelt hard via het bovenbeen van Koen Otten achter z’n eigen doelman.
Niet lang hierna was het voorbij. Een dolblije Lemele selectie die het onmogelijk had gepresteerd.
Winnen in Bruchterveld met tien man.

Voor de Tricolores is het nu uithuilen en in 2019 toch proberen nog wat van het seizoen te maken.
De huidige 8e plaats op de ranglijst is niet waar dit elftal behoort, maar het is wel de harde realiteit.
Er zijn teveel spelers die goede met zeer matige prestaties afwisselen en dan is dit het resultaat.

De competitie wordt hervat op 19 januari met een thuiswedstrijd tegen Dieze West, de nummer 7.

Ik wens u allen fijne feestdagen en een bijzonder gelukkig en gezond 2019 toe!

Opstelling:
Huisjes;