Grappig is dat. Toen de bekerloting van dit seizoen bekend werd, waren er diverse personen die zeiden: PW1885??? Nooit van gehoord en nooit tegen gevoetbald.

Toch ging er bij een aantal mensen wel een bel rinkelen en welke naam dook hierbij op?  Dennis Bakhuis…..
De voetballer die van Hardenberg’85 naar v.v. Bruchterveld verhuisde en meteen scoorde.  Hij zou er uiteindelijk 17 maken voor de Tricolores.
Hierbij het verslag van de wedstrijd van 12 jaar geleden, 6-9-2008.

“Zaterdag 6 september werd op het terrein van Diekman in Enschede de eerste competitie wedstrijd gespeeld tussen PW (Prinses Wilhelmina) en Bruchterveld. Beide ploegen hebben de intentie om boven in de competitie te eindigen. De wedstrijd kent een levendige start. Beide ploegen laten zien erg gevaarlijk te zijn voor het doel. Het is Bruchterveld die de score opent wanneer Henri Eggengoor vanaf links de bal voor het doel brengt. Hij geeft hiermee Dennis Bakhuis een niet te missen kans, 0-1. Dit binnen tien minuten. De vreugde is van korte duur als vijf minuten later PW een messcherpe counter uitvoert en de stand weer op gelijke hoogte brengt, 1-1. Het verloop in de eerste helft blijft spannend waarin beide ploegen de lat raken. Na de thee is het Bruchterveld die overwicht houdt. Hieruit komen een aantal leuke kansen waarin een lob van Henri Eggengoor het mooist is als hij de lat raakt. Als de vier en zeventigste minuut op de klok staat brengt Gerwin Stegeman de bal voor het doel. De kopbal van Martijn Huisjes gaat maar net naast. PW ziet hierna nogmaals kans om te counteren en speelt de verdediging van Bruchterveld vakkundig uit, 2-1. De druk van Bruchterveld blijft en Martijn Huisjes ziet kans om Bruchterveld weer naast PW te brengen wanneer hij links in het doel schiet. De laatste minuten verlopen enigszins chaotisch als beide ploegen vol voor de winst gaan. Met nog drie minuten te gaan is Martijn Huisjes matchwinner wanneer hij de bal nu wel in het doel kopt, 2-3.”

Veel jongeren zullen zich de naam Dennis Bakhuis niet herinneren, maar de andere namen in het verslag hierboven wel. Zij zijn nog met enige regelmaat op ons sportpark te vinden.
Bruchterveld won trouwens ook de thuiswedstrijd dat seizoen en wel met 2-1.  De Tricolores eindigden 7e en PW1995 werd 13e. Van de eerder genoemde intenties was dus niet veel terecht gekomen.

A.s zaterdag staan er heel wat nieuwe namen aan de aftrap. Wat valt er te verwachten ? Moeilijk te zeggen.
Bruchterveld 1 is een team in opbouw,  Nieuwe trainer en veel jonge enthousiaste spelers. Een hele kluif om hier een stabiel elftal van te maken, maar Job Lamberink is niet voor niets naar Bruchterveld gekomen. Hij is de uitdaging aangegaan en zal zijn stinkende best doen er zoveel mogelijk uit te halen.
En wat weten we van PW1885? Niet veel.  Wel dat ’t dus een van de oudste verenigingen in ons land is, uit de categorie Koninklijke HFC.
Ze verloren dit bekertoernooi hun beide wedstrijden nipt met 2-1 van ATC en Daarlerveen.
Maar met hun moed zit het wel goed, getuige het eerste couplet van hun clublied (zie website: www.efcpw.nl).
***********
Over ’t sportpark davert:
Vooruit, pak aan, P.W!
Hoog, de Rood-Wit-Blauwen,
Van ’t oude Enschede.
Laat de leeuw dan klauwen,
Hogerop, naar de top, P.W.!
*********
Naar die top, daar willen wij ook graag, maar laten we eerst maar eens van week tot week kijken.Veel plezier met de wedstrijd van de rood-wit-blauwen tegen de Tricolores.

HR