Zaterdag 8 april mocht het 2e elftal van de voetbalvereniging Bruchterveld naar het in Zwolle gelegen ZAC. Een rit van welgeteld 46 minuten bracht ons op een zonovergoten, bijna windstil sportpark Jo van Marle. ZAC ( Zwolsche Atletische Club ) is nog ongeslagen in de competitie en staat met 15 punten uit 7 wedstrijden bovenaan de ranglijst. Vorige week werd er door de Zwolsche ploeg nog met 0-2 gewonnen in de derby tegen CSV’28.

Het Twidde is op zoek naar de vorm van vorig seizoen en de eerste 2 wedstrijden. Vechten voor elkaar is een must en dan eens het kijken waar het schip strand. In deze huidige competitie kan er niet gedegradeerd worden, wel gepromoveerd. Een goed resultaat in Zwolle zou een flinke opsteker zijn voor de ploeg van Hans op de Haar.

De bespreking was weer duidelijk en het Twidde ging gemotiveerd het veld in.

Het spelbeeld was gelijk duidelijk. ZAC de bal, het Twidde loerend naar een uitval.
ZAC kon in de openingsfase dit balbezit niet omzetten in kansen.

Snelle kantwisselingen van ZAC werden goed opgevangen door het kantelen en het nauw bij elkaar houden van het Twidde.

Minuut 26. Onoplettendheid in de verdediging en zwak ingrijpen zorgden voor een hoge bal over de verdediging van het Twidde. De spits ging een op een en zorgden met bekeken schot uit de stuit voor de 1-0.

Een flinke domper voor het Twidde, aangezien er niet veel werd weggeven en leuk werd meegedaan. De rug rechten en door was het motto.

Dit werd begrepen door keeper op de Haar. De bal werd gevangen door de goalie en met een snelle vervolging van het spel werd spits Waterink vrij voor de goal gezet. Met een heerlijk boogballetje met zijn chocolade been (welke van de 2 mag u zelf invullen) werd de goalie van ZAC verschalkt en was de stand razendsnel weer gelijk! 1-1.

We leken te gaan rusten met een gelijke stand, waar het niet dat Waterink nog één keer diep ging en neer wat gelegd op randje 16. De vrije trap werd ingebracht, maar weggewerkt door de Zwolsche verdediging. Meijerink bracht de bal met een volley weer de zestien in en de kans leek na een dramatische aanname en een geweldige stervende zwaan duik van Lambers over. De bal viel echter pardoes voor de voeten van Eggengoor. Die wist wel raad met dit buitenkansje en schoof met binnenkantje linkervoet de bal in het netje. 1-2 en het was gelijk rust.

Met een heerlijk gevoel de rust in en hier werd nog maar eens benadrukt dat er met felheid en passie hier een goed resultaat gehaald kon worden.

2 minuten na het begin van de tweede helft lag de bal echter weer in het netje van op de Haar.
ZAC kwam over de flanken en het Twidde gaf teveel ruimte weg. De 8 van ZAC kwam over de laatste linie heen, kreeg de bal in de diepte en kon de bal langs de uitkomende op de Haar in de korte hoek schuiven. 2-2.

Hierna wederom veel balbezit van ZAC dat haastig naar de voorsprong opzoek ging. Hierdoor kwam echter ruimte voor de voorste spelers van het Twidde.

Ramaker werd goed diepgestoken en ging een op een met de keeper. Hij wist echter niet zijn hoofd koel te houden en schoot de bal haastig naast/over.

De wedstrijd leek op een 2-2 gelijke eindstand af te stevenen. ZAC ging onverhoopt nog één keer opzoek naar de winst. De bal werd na een lang lopende aanval nog een keer tussen de laatste linie van het Twidde gestoken. Aanvaller één op één met op de Haar, die geen redding kon brengen op het geplaatste schot. 3-2.

Twee minuten later zat de wedstrijd erop. Een heel zuur verlies voor het Twidde. Wederom gestreden, maar niet het gezochte resultaat.

Komende zaterdag 15 april komt Nieuwleusen naar de Noppenweide. Het Twidde heeft tegen deze tegenstander nog aardig wat recht te zetten. 12 uur wordt er afgetrapt, tot dan!

Auteur: Kevin op de Haar