Op zaterdag 9 februari stond de wedstrijd van ‘t Twidde tegen HHC Hardenberg 4 op het programma. De wedstrijd op de Boshoek wonnen wij nog zeer verdienstelijk met 1-4 en vorige week kwamen we met een prachtig resultaat weer uit Dedemsvaart (1-3). Dit kon dus een mooie pot voetbal worden. Dus vol goede moed trokken wij onze prachtige tenues weer aan onder begeleiding van Mario Mathy.

Zodra Marcel Rolfes, onze clubscheidsrechter – waarvoor dank, de eerste keer heeft gefloten is de wedstrijd begonnen. Gelijk was het spelbeeld duidelijk: HHC Hardenberg had de bal en ‘t Twidde wachtte rustig af wat komen ging. Na ongeveer een kwartier kwam dan ook de eerste mogelijkheid voor HHC. De bal werd door onze verdediging heen gestoken en vanaf de achterlijn teruggelegd door de goed spelende nummer 10 van HHC. Gelukkig voordat het echt gevaarlijk werd, kon Koen de bal voor de spits opvangen.

Helaas was dit een voorbode wat komen ging. Bijna een identieke situatie, 5 minuten later: de buitenspeler van HHC kon zonder onze back voorbij te spelen een perfecte teruggelegde voorzet geven. Een andere aanvaller kroop voorbij onze verdediging en wist de bal met een sliding binnen te werken 1-0. We waren nog niet van de deze klap bekomen, deed de volgende kans zich alweer aan. De aanvaller was onze verdediging te snel af en kwam oog in oog te staan met Koen, maar deze redde de situatie prima door de bal met de vingertoppen naast te tikken. Met een aantal uitstekende counters bleef het ‘t Twidde toch nog gevaarlijk. Rond de 35 minuut stond HHC weer voor onze zestien en met een prima voetbeweging, goed geplaatst, zette de aanvallende middenvelder zijn naam voor de 2e keer op wedstrijdformulier. Gelukkig voor ons konden we nog iets terug doen voor rust. Een bekeken schuiver vanaf links van Rik Lenters kon de keeper van HHC niet klemmen, waarna het het een koud kunstje voor Robbert Reinders was om de bal binnen te schuiven.  1-2 met rust alles kan nog….

Na een rustperiode van 15 minuten en een bakkie thee konden we weer beginnen. HHC mocht deze keer voor hun laatste keer aftrappen. Het duurde niet lang voordat wij de bal weer op de middenstip mochten leggen, nadat HHC de eerste kans meteen benutte. Weer was het de nummer 10 die de bal beheerst binnenschoot. We waren de kluts kwijt en na een slechte opbouw van Bruchterveld was het na 5 minuten na rust 1-4; wedstrijd gelopen. HHC Hardenberg bleef oppermachtig en de meeste spelers van ‘t Twidde snakten naar het eindsignaal. Helaas voor ons duurde dit nog minstens een half uur. In die 30 minuten konden we misschien een paar speldenprikjes uitdelen. Maar dit was zeker niet genoeg tegen dit HHC die bijna elke kans afmaakte en uitliep naar een 1-7 voorsprong.

Een dikke nederlaag voor het 2e waar we ons voor moeten schamen. Vaak kunnen wij elke tegenstander het moeilijk maken, maar in de 2e helft hebben wij het echt laten lopen en dat is zonde!

Gelukkig kunnen we aankomende zaterdag weer 3 punten verdienen, al wordt dit zeker niet makkelijk op bezoek bij de Boys uit Vroomshoop.

Scribent: Koen Godeke