Afgelopen zaterdag 21 september was het dan zover. Er mocht weer worden afgetrapt om de punten. De eerste competitiewedstrijd van ‘t Twidde, wat ook dit jaar weer uitkomt in de reserve derde klasse. Wij zelf vinden het een mooie competitie met veel wedstrijden in de gemeente Hardenberg en omstreken. Een pittige derde klasse, maar zeker leuk!

Vanwege het (nog steeds) ontbreken van een trainer was het onze leider Marcel die de voorbereiding en opstelling voor zijn rekening nam. Er werd om strak 12:30 uur afgetrapt op ons eigen zonovergoten sportpark. De scheidsrechter was Gerwin Moeken die een keurige wedstrijd vloot.  Tegenstander: SCD ’83 2. Een bekende tegenstander die ‘t Twidde al jarenlang tegenkomt in deze klasse. De onderlinge wedstrijden zijn nooit saai. Zo ook deze niet!

Het eerste half uur van de wedstrijd waren het de gasten die het spel bepaalden. We konden zelf maar lastig grip op de wedstrijd krijgen en het voelde alsof we nog niet helemaal wakker waren. SCD was gretiger, fanatieker, stond organisatorisch beter en opende dan ook terecht de score. De gevaarlijkste man aan SCD kant kwam aan onze linkerkant goed door en wist de bal strak voor te geven waar de spits er als de kippen bij was om de 0-1 achter Koen te schieten.

Het spelbeeld hierna veranderde enigszins doordat wij nog wat meer verdedigend gingen voetballen. Toen we iets meer grip op de wedstrijd leken te krijgen wat het toch weer SCD wat scoorde. Weer was het de rechtsbuiten van onze tegenstander die een man of 3/4 voorbijging en met zijn sterke linker Koen wist te verschalken.

Stonden we dus mooi tegen een 0-2 nederlaag aan te kijken na krap een half uur voetballen. We voelden zelf ook aan dat er iets moest gebeuren en vanuit een 4-4-2 opstelling toch geprobeerd wat meer druk vooruit te zetten. Dit resulteerde in een aardige kop-kans van Gijs, op goed aangeven van Bas, maar de keeper van SCD redt knap. Een minuut voor rust wordt Gijs opnieuw bediend, dit keer door Rik. Gijs weet de bal op een behendige wijze achter de keeper te tikken. Met 1-2 achterstand de rust in. Ook in de kleedkamer realiseerden we ons dat er een schepje bovenop moest.

De tweede helft was nog maar krap aan de gang of het was opnieuw Gijs die, enigszins met wat geluk, de bal tergend langzaam achter de grabbelende doelman weet te werken. 2-2.

Niet zo gek veel later was het wederom de goed spelende rechtsbuiten van onze tegenstander die op miraculeuze wijze de bal vanaf ongeveer de hoekvlag achter Koen weet te krijgen. Wij weten nog steeds niet hoe hij dat deed, en wij denken hijzelf ook niet.

Tien minuten voor tijd staat ’t Twidde nog steeds op achterstand en bepaald de volledige technische staf unaniem (lees Marcel) om achterin 1 op 1 te gaan voetballen en Marco van Laar als stormram door te schuiven. Krap drie minuten later is het Marco zelf die de 3-3 binnenschuift, op goed aangeven van Boyan. De stand werd hierdoor op 3-3 gezet, wat tevens de eindstand is.

Aankomende zaterdag volgt onze tweede competitiewedstrijd en wel uit tegen Den Ham 3.

Scribent: Gerwin Stegeman