Deze zaterdag stond de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma, uit tegen Lutten 2. Vanwege ons verlies van afgelopen donderdag tegen OZC konden we de nacompetitie niet meer halen, maar nog wel een plekje stijgen op de ranglijst.

De eerste helft was erg goed van onze kant. Ondanks dat Lutten veel druk zette bleven wij voetballen in de opbouw en konden wij hieronder uit voetballen en ons middenveld vrij spelen. Dit is iets waar we het hele jaar al op getraind hadden, dus het was mooi om te zien dat dit er ook uit kwam. De eerste kans was nog wel voor Lutten via hun snelle linksbuiten. Verder hadden wij totale controle in de eerste helft, zonder tot veel uitgespeelde kansen te komen. Wel werd ons nog een zuivere strafschop onthouden door de scheidsrechter die nauwelijks de middencirkel uit is geweest.

Vlak voor rust kwamen we toch op voorsprong. Na een afgeslagen corner kreeg Jens de bal op de rand van het strafschopgebied. Met een strakke pass speelde hij Bas in die met een man in de rug in de zestien stond. Bas draaide weg en schoot onberispelijk binnen.

Direct na de rust werd Jarno nog vakkundig neergehaald door de keeper van Lutten, maar de scheids oordeelde vanaf de middenstip dat Jarno zich, voor de zoveelste keer dit seizoen, zelf liet vallen. Ons voetbal was na rust wel wat minder verzorgd waardoor Lutten ook wat gevaarlijker werd. Gerjon werd gewisseld omdat de trainer vond dat hij lang genoeg oppas had gespeeld. In minuut 67 mocht Rik aanleggen voor een vrije trap. De keeper van Lutten stond nog rustig tegen de paal te leunen om de muur goed te zetten. Rik schoot de bal mooi door het midden terwijl de keeper ondertussen in de andere hoek lag, 0-2. Hierna was het geloof van Lutten in een goed resultaat wel verdwenen. Wij hadden hierna voldoende kansen om de voorsprong uit te bouwen. Ook Guus mocht nog invallen om zijn laatste minuten voor Bruchterveld te maken. Doordat Guus voor de verkeerde schoenen had gekozen kon hij deze laatste wedstrijd niet bekronen met een doelpunt. De grootste kansen waren nog voor Jordy, die mee was geslopen met een corner. Ondanks dat de bal al ongeveer op de doellijn lag, kreeg hij de bal tot 2 keer toe er niet over.

Al met al een goede wedstrijd die met 0-2 gewonnen en door andere uitslagen ook nog een plek gestegen op de ranglijst waardoor we als 5e zijn geëindigd. Het is een mooi seizoen geweest waarin wij lang mee hebben gedaan om de nacompetitie en qua voetbal grote stappen hebben gezet. Op 29 juni spelen wij nog een afscheidswedstrijd omdat Harold volgend seizoen als trainer aan de slag gaat bij Den Ham 2 en vijf jongens stoppen of elders gaan voetballen.