Nadat wij het seizoen uitstekend waren gestart, hebben wij ook een mindere periode ervaren. Een aantal ongelukkige blessures, mindere wedstrijden en veel gemiste kansen zorgden ervoor dat wij de periode misten en verdere ambities erg moeilijk leken te worden. Nu is het aan ons om dit weer recht te zetten!

Zo stond er op zaterdag 2 april de wedstrijd tegen Mariënberg 2 op het programma. De uitwedstrijd verliep voor ons uitstekend waarin het de enige wedstrijd was dat wij de 0 wisten te houden. Na een lastige periode kan dit op voorhand een moeilijke klus lijken. Maar gelukkig staat keeper Kevin op de Haar weer onder de lat na een lange blessure. Daarnaast sluiten ook Milan Eggengoor en Berjan Altena weer aan bij selectie.

Na het fluitsignaal was al vrij snel duidelijk dat Mariënberg veel druk op onze verdediging wou uitvoeren. In de opbouw kregen wij geen seconde te veel tijd en moesten daarom snel keuzes maken. Dit ging vandaag erg goed en door de extra ruimte die ontstond kreeg onze gelegenheidspits Richard Snippe al snel een beste kans. Helaas voor ons stond de paal in de weg. Niet veel later lag er veel ruimte achter de verdediging en kon Richard wederom richting doel. Dit keer met meer succes want hij schoot de bal langs de keeper met zijn linker voet. Er werden nog een aantal kansen gecreëerd maar deze konden ons helaas niet helpen om met een grotere voorsprong de kleedkamer te bereiken. Met 1-0 op het scorebord en een goed gevoel gingen wij de kleedkamer opzoeken voor een bakkie thee.

In de kleedkamer werd nog kort besproken wat er beter moest maar al snel gingen wij weer het veld op. De tweede helft pakten wij al snel op zoals wij de eerste helft geëindigd waren. Kleine kansen kwamen er van onze kant en Mariënberg had moeite om echt gevaarlijk te worden. In de 55e minuut werd Berjan gewisseld met Roelof Richterink en deze liet al snel zien geen moeite te hebben met mooie passes geven. Ons voetbal bleef goed en zo werd Richard wederom voor de keeper gezet en schoot ook de 2-0 binnen. Roelof kopte na een mooi genomen corner nog een bal op de paal maar verder dan een 2-0 kwamen wij niet. In de slotminuten werd Mariënberg nog één keer gevaarlijk bij een corner maar ze wisten niet te scoren. Na 90 minuten floot de scheidsrechter af en was het dan eindelijk weer eens gelukt om 3 punten te halen!

Zaterdag 9 april speelt ’t Twidde een uitwedstrijd tegen koploper DOS ’37 3 om 14:30.

Auteur: Niek Welleweerd