Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor een potje ballen, onder koude omstandigheden werd er verzameld op het sportpark van Bruchterveld. Om vervolgens om 13:30 uur te vertrekken naar het sportpark ‘het Midden’ DETO. Aangekomen daar mocht er direct snel omgekleed worden voor de wedstrijd die om 14:45 uur begon.

Na een wat rommelige warm-up op het mollenveld, naast het veld waar de strijd om de 3 punten gevoerd ging worden, gingen we nog even snel naar binnen om het wedstrijd shirt aan te trekken en elkaar aan te moedigen voor de wedstrijd.

Er werd afgetrapt door Bruchterveld en het spel begon wat onrustig. In de eerste 10 minuten kregen we lastig grip op de wedstrijd. Na een goed half uur spelen kregen we een eerste kans, maar die werd te hard naar de grond gekopt waardoor de bal over het doel ging.

Een paar minuten later komt DETO op voorsprong door rommelig wegwerken van een bal en schoot  DETO via eigen speler in doel.
Bruchterveld kreeg grip op het spel en de kansen kwamen voor Bruchterveld, na een paar kansen bleef het 1-0 tot het rust signaal.

Na de rust weer het veld op. We besloten als team om anders druk te gaan zetten en dat werd binnen 5 min beloond met een doelpunt van Luuk. (1-1)

Binnen 3 minuten werd dit weer herhaalt en ook deze werkte Luuk netjes in de netten. (1-2)

Bruchterveld hield de druk er op en wist goed aan de bal te komen steeds. Na een goed kwartier spelen ging er weer een bal in door Luuk die de (1-3) op het bord wist te zetten. Paar minuten later werd er door bas de (1-4) op het bord gezet. Na een goed half uur spelen werd er gewisseld bij DETO en werden wij uit ons spel gehaald, ze maakten de (2-4) door knullig de bal weg te werken van de verdediging. Nog geen paar minuten werd er (3-4) gemaakt. Bruchterveld stond onder druk en kwam niet goed in de wedstrijd. Daardoor werd ook de gelijkmaker gescoord. (4-4). Met nog een goed kwartier spelen stonden we onder druk, we kwamen toch weer in de wedstrijd met nog een paar kansen bleef het tot de 90 minuten (4-4) wat tevens te uitslag is.

Een wedstrijd met veel hoogte punten moesten we toch de punten met DETO verdelen.

Scribent: Marco van Laar