Vandaag mocht ‘t Twidde weer aantreden voor competitiewedstrijd nummer 3, thuis tegen FC Ommen 3. Vorig jaar hebben wij daar kansloos verloren, de uitslag weet ik niet meer (4-1, red.).

Gezien de wedstrijd van vorige week, hadden wij vandaag iets recht te zetten. Er moest meer strijd worden gestreden. En dat is ‘t Twidde gelukt. FC Ommen had de eerste 10 minuten niets in te brengen. In de 14e minuut maakte Milan de 1-0 na een mooie voorzet van Martijn. Fijn om Milan weer te kunnen verwelkomen op het veld na een periode van afwezigheid, echt een klasbak!

In de 19e minuut moest Rob even worden behandeld aan zijn bovenbeen. Hij moest aan de kant, waardoor de organisatie even weg was. In de 20e minuut volgende daar het doelpunt van FC Ommen, 1-1. ‘t Twidde bleef doorgaan met strijden en bij vlagen werd er zeer goed gevoetbald. Helaas waren er in de 1e helft daarna geen grote kansen meer voor ‘t Twidde. Aan het einde van de 1e helft kwam daar nog wel een doorbraak van FC Ommen. Er wordt een overtreding gemaakt vlak voor het goal. De bal ging er helaas in, 1-2 achter in de 42e minuut.

Vlak voor rust nóg een dikke kans voor FC Ommen. Een lange doeltrap van de keeper werd door gekopt door de spits. Rob liet de bal gaan in de veronderstelling dat Kevin de bal zou pakken. Dat gebeurde niet, maar Kevin had wel een prachtige redding in huis. Ruststand 1-2.

In de rust zeiden wij tegen elkaar, zo doorgaan. Het klinkt misschien gek bij een 1-2 achterstand, maar qua voetbal waren wij sterker. De 2e helft begint en wij zetten de tegenstander onder druk. In de 55e minuut kwam er een mooie voorzet van Berjan naar Robbert, die de bal net langs de goal kopt. ‘t Twidde ging door, FC Ommen kwam er niet meer uit. Er werd gewisseld. Lesley en Robbert gingen naar de kant en voor hun in de plaats kwamen Hugo en onze boomlange speler Jonne. We gingen meer lange ballen spelen naar Jonne. Het voetbal werd er alleen niet beter op. In de 72e minuut kapte Milan er een paar tegenstanders uit en hij schoot een verrassende bal op het doel. 2-2!

Daarna kregen we nog een paar kansjes, een schot van Jonne en kleine kopkansen van Gijs en Rob. Helaas werd er niet meer gescoord. Eindstand 2-2.

Als wij met ‘t Twidde zo doorgaan en we blijven voetballen, dan wordt dit een hele mooie competitie. Volgende week zaterdag uit naar Hardenberg ‘85. Tot dan!

Auteur: Rob Lubbers