Waarschijnlijk heeft elke club wel een soort van Angstgegner. Nu wil dit niet zeggen dat je bang voor deze tegenstander bent, maar wel dat je er moeilijk van kunt winnen.
Voor vv Bruchterveld is dat SVV’56, ongeacht de stand op de ranglijst.

Je weet van tevoren hoe SVV’56 zal spelen. Groewelijk fel, opgezweept door een al even felle trainer.
Lange ballen, snelle spitsen.  Onze verdediging opjagen. Dus oppassen geblazen.
De eerste 10 minuten gaat het tamelijk gelijk op. Dan is er een vrije trap voor SVV en Niek van Dijk wordt volledig over het hoofd gezien en kan zomaar de 0-1 binnen koppen. SVV komt in haar geliefde situatie te zitten. De trainer roept dan ook “Zij moeten nu kómen”. Iets waar de man gelijk in heeft en wat de Bruchtervelders dan ook doen.
De snelle Meijerink lijkt de 1-1 te maken, maar zijn schot gaat lang de verkeerde kant van de paal. Op de Haar’s vrije trap gaat over en Luc Roeleveld moét van dichtbij eigenlijk de gelijkmaker noteren, maar hij is te lief voor keeper Floris Smit, die trouwens een prima wedstrijd keepte.
Net voor rust twee dikke kansen voor SVV, maar gewoonweg falen van de spits en keeper Godeke voorkomen dat de wedstrijd na 45 minuten al beslist is.
Op de Haar blijft geblesseerd achter bij de warme thee en Gijs Odink komt in zijn plaats.
De Tricolores gaan met volle drive op zoek naar de 1-1. Odink schiet over, Roeleveld’s pegel wordt knap gepareerd door Smit.
Tja en je weet wat er dan gebeurt…… In een hotseknots situatie voor het doel van Godeke valt de bal voor de voeten van Niek van Dijk en hij lepelt de bal in de verre hoek.
Bruchterveld probeert nog meer te drukken, maar het zware veld maakt goed voetbal lastig en alle tweede ballen zijn voor de oranje-hemden.  Smit wordt op de lijn geholpen door een verdediger na een hard schot van Otten, de rebound van Otter gaat over.
Jarno Otter en Niek Dijk ruimen vervolgens het veld voor Roland Strijker en Rik Lenters.
Alberts ziet Smit ver voor z’n doel en probeert het van afstand, helaas over het doel.
Ondertussen blijven de uitvallen van SVV gevaarlijk.  Een situatie na een terugspeelbal op Godeke over de hobbelige ondergrond loopt maar net goed af.
Nog twee schoten van Van der Veen (volley) en Otten (geblokt) en arbiter Wim Veldhuizen vindt het genoeg geweest.
Ondanks een enorme inzet en goede bedoelingen, hadden de gastheren nog wel een uur kunnen doorvoetballen (in het donker dan), gescoord hadden ze waarschijnlijk niet.
Was SVV dan de betere ploeg? Nee dat zeker niet, maar ze scoorden wel twee keer, dus kun je stellen dat ze op basis hiervan verdiend hebben gewonnen.

Gelukkig voor de thuisploeg verspeelden Avereest en Daarle ook punten. DKB is nu de nummer twee en ook SVV meldt zich in de subtop.
Komende zaterdag gaat Bruchterveld op bezoek bij Avereest. Voor beide ploegen een zeer belangrijke pot.

Opstelling:
Koen Godeke;
Ros, Otten, R.Lubbers, Otter (69’ Strijker);
Roeleveld, N.Dijk (69’Lenters), Van der Veen;
Op de Haar (46’Odink), Meijerink, Alberts.

(Met dank aan Sinterklaas van wie ik zo’n prachtig notitieboekje heb ontvangen)

Hieronder volgen de mistige foto’s van onze paparazzi Jan van der Veen