Uit naar SVV is voor Bruchterveld altijd lastig. Het spel van de oranjehemden ligt de Tricolores niet zo. Vorig jaar werkten de Bruchtervelders hier hun slechtste wedstrijd van het seizoen af.
Deze editie was het een stuk beter, maar niet genoeg voor de winst.

Coach Keuken had een aantal wijzigingen aangebracht in zijn basisteam ten opzichte van vorige week. Het team stond stabieler, maar aanvallend kwam er aanvankelijk nog niet veel uit.
De eerste kans was voor SVV, maar Tino Harzevoort schoot voorlangs.
De beste kans van de gasten was vreemd genoeg een inzet van een SVV-er die via keeper Nick van Ballegooijen en de binnenkant paal het veld weer in stuiterde. Verder nog een inzet van Luuk Benjamins net naast en een vrije trap van Roeleveld ruim over. Nick Ros passeerde Ballegooijen vanaf 50 meter, maar de bal belandde niet tussen de palen.
Zo kwam de rust van deze tamelijk gezapige wedstrijd met 0-0.

Na de rust werd de geblesseerde Altena vervangen door Rob Lubbers.
In de tweede helft was het voetbal nog niet echt geweldig, maar de meeste mogelijkheden waren wel voor de gasten. In de 50e minuut dan toch nog de 0-1. Een vrije trap van Op de Haar werd door Niels Lubbers netjes met het hoofd verlengd.
Helaas duurde de voorsprong maar kort. Vijf minuten later werd er getreuzeld met opruimen en Kevin Prijs kegelde de bal vanaf de hoek zestienmeter knap achter Huisjes.
Beide ploegen deden wel hun best, maar echt uitgespeelde kansen waren er niet, tot de 82e minuut. Luc Roeleveld draaide zichzelf knap vrij in de zestien en haalde vol uit, waar wellicht een geplaatste bal beter was geweest. Nu ging de bal recht op Ballegooijen.
In de laatste minuut had SVV ook nog de kans op de 2-1, maar een SVV-er schoot rakelings naast.
Zo eindigde deze door arbiter Hoornstra prima geleide pot in een gelijkspel.

Voor Bruchterveld twee verliespunten in de strijd om plaats twee, die nu vaster in handen is van Avereest. SVV lijkt nu uitgeschakeld om de nacompetitie nog te kunnen bereiken.

Bruchterveld is nu twee zaterdagen vrij van competievoetbal. Op donderdag 3 mei wordt er thuis geoefend tegen derdeklasser SCD’83.

Opstelling:
Huisjes;
Otter, Ros, Otten, Altena (46’ R.Lubbers);
Reinders, Dijk, N.Lubbers;
Benjamins, Op de Haar, Roeleveld (84’ van der Veen)

Foto’s van Jan van der Veen