Vv Bruchterveld en SP Daarle stonden vooraf gezamenlijk op de derde plaats met een exact gelijk aantal punten en doelsaldo. Een gelijkopgaande wedstrijd was te verwachten en dat was ook wat er uiteindelijk op het veld werd geboden.
Op een zompig maar goed bespeelbaar veld begon Bruchterveld fel met enkele dreigende acties, maar de eerste kans was voor Daarle. Een van de spitsen kwam echter net een teenlengte tekort bij een scherpe voorzet.
Het was al snel duidelijk dat de beide ploegen niet veel voor elkaar onder deden, met een beter combinerend Daarle in de eerste helft. Bij Bruchterveld waren er teveel onnauwkeurige passes en balverlies. Na een kwartiertje was een slordige kaats direct de aanleiding voor een goede kans voor Daarle, echter Wouter Huisjes was zeer attent.
Even later een vrije trap van Op de Haar, waar Niels Lubbers en Gijs Odink net te kort kwamen voor de rebound.
Een foutieve breedtepass leverde opnieuw een kans op voor Daarle, opnieuw was Huisjes de reddende engel.
Even later opnieuw een verkeerde keuze die tot een kans voor Daarle leide, dit keer ging het schot over.
De mooiste aanval van Bruchterveld ging via Odink naar Op de Haar, naar Roeleveld die vrij voor de keeper kwam. Helaas maakte Op de Haar daarbij hands.
Bruchterveld zette aan en na goed afleggen door Roeleveld kon Niels Lubbers de bal in de lange hoek prikken. Een 1-0 voorsprong die voor meer energie zorgde.
Rienk van der Veen was fel in een duel en lanceerde de veroverde bal van afstand over keeper Martijn Valk, echter ook net over de lat.
Net voor rust was er een flipperkast situatie, waarbij Stijn Grondman plotseling de bal voor z’n voeten kreeg en meteen vanaf een meter of twintig uithaalde. De bal verdween onhoudbaar in de korte hoek.
De 1-1 was verdiend voor Daarle dat heel aardig combineerde met technisch vaardige spelers.

De Tricolores kwamen goed uit de kleedkamer. Op de Haar trof de lat met een pegel vanaf de zijkant.
En een zwabberbal van Niels Lubbers werd door Valk onschadelijk gemaakt.
Een domper voor de gastheren toen Huisjes zich verstapte en moest uitvallen. Koen Godeke werd van veld twee geplukt en was de nieuwe sluitpost.
Met nog een kwartier op de klok kwam Lenters voor Odink. En vlak voor tijd ook nog Ros voor Altena.
Daarle werd nog twee keer door de Tricolores in stelling gebracht na een matige breedtepass en een te korte terugspeelbal. Linksbuiten Jarno Reimink leek op weg te zijn naar de 1-2, maar Godeke liet zien een waardige vervanger van Huisjes te zijn.
Beide teams kregen nog één kans. De hakbal van Rob Lubbers na een vrije trap van Op de Haar ging naast en na een counter van Daarle ging een bal strak voor het doel langs.
Jeroen Klaren kreeg van arbiter Wildeboer een gele kaart voor aanmerkingen op de leiding, maar meteen daarop ook nog een keer direct rood. Voor iedereen nogal onbegrijpelijk.
Het was een vlek op een verder zeer sportieve wedstrijd, die in een terecht gelijkspel eindigde.
Beide ploegen konden dan ook met een punt leven.
Samen met Avereest (1-1 tegen Lemele) en wellicht DKB zullen deze ploegen gaat vechten om het officieuze kampoenschap van de 4e klasse D Oost met als beloning een plek in de nacompetitie, de echte kampioen zal namelijk in maart al bekend zijn, PH Almelo.

Volgende week uit naar MVV’69 en daarna naar de pizzaboer.

Opstelling:
Huisjes (60’Godeke);
Otter, R.Lubbers, Otten, Altena (83’ Ros);
Roeleveld, Van der Veen, N.Dijk,
Op de Haar, Odink, N.Lubbers.

Hieronder weer de foto’s gemaakt door onze paparazzi Jan van der Veen.