STEVO 1 – Bruchterveld 1 4-4 (2-1)
Woensdag 13 december
22.00 uur de Ronsul in Geesteren
Scheidsrechter: Johan Kwast uit Hengelo

Spelers: Bernard (doel), Gerwin, Klaas, Tim, Jarno, Martin, Harold en Harry

Coaches: gezien tijdstip, geen

Scoreverloop: 3e min 1-0, 7e min 2-0, 23e min 2-1 (Klaas), 26e min 3-1, 38e min 3-2 (Jarno), 39e min 3-3 (Tim), 50e min 3-4 (Harold), 50e min 4-4

Zaalteam sleept op nippertje overwinning tegen STEVO binnen…of toch niet?

Op een tijdstip waar sommige gezinnen de lichten al uitdoen, moest deze avond een wedstrijd afgewerkt worden in Geesteren, een plaats waar je niet ieder jaar komt te voetballen en waar het in het donker nog zoeken is waar je precies moet zijn. Vanaf Venne, langs het Klooster of via Polletjes wist toch ieder uiteindelijk de sporthal te vinden. Daar komende werd ons ook al snel duidelijk waarom de wedstrijd een uur later gespeeld moest worden. We konden namelijk eerst genieten van een potje voetbal van een groep recreanten waarvan de gemiddelde leeftijd zo hoog was dat die zeker normaal gesproken horen bij de groep die de lichten al uit hadden en die mogen op het tijdstip dat wij moesten spelen zeker niet meer buitenshuis zijn. Maar goed, leuk om te zien en respect dat men op die leeftijd nog zo actief is.

Dan de wedstrijd.

Vanaf het begin hadden we het moeilijk met de tegenstander. Nadat ze al snel een goede kans om zeep hielpen wisten ze in de 3e minuut al op voorsprong te komen, 1-0. Niet veel later in de 7e minuut werd het zelfs 2-0 toen er een terechte toegekende strafschop werd benut. Zo stonden we te snel al met 2-0 achter en kon STEVO het door hun geliefde spelletje spelen door met z’n allen zich terug te trekken en een blok te zetten voor het doel. De naam STEVO (Steeds Vooruit) doet anders vermoeden, maar STEVO liet zich vanaf dat moment nauwelijks meer voorin zien. Het was voor ons moeilijk die muur te doorbreken en het duurde dan ook tot de 23e minuut dat de aansluitingstreffer werd gemaakt. Klaas wist vanaf de linkerkant de 2-1 binnen te schieten. Dit was ook de ruststand. Duidelijk werd in de rust wel dat we hier wat konden, nee moesten halen. Zorgen dat je op voorsprong komt en dan moeten ze wel en zal er ruimte ontstaan. Maar helaas, nog in de eerste minuut na rust wist STEVO met een uitval de 3-1 te scoren en zo werd de opdracht nog moeilijker. Kans op kans werd wel gecreëerd maar vaak werd er te slap ingeschoten of lag de zeer goede keeper in de weg. Het duurde dan ook tot de 38e minuut voordat we de 3-2 wisten te scoren. Dit was ook zeker het mooiste doelpunt van de avond. Jarno probeerde het maar eens van afstand en als een kanonskogel verdween de bal in de bovenhoek. Toen Tim in de daar op volgende minuut de 3-3 wist te scoren kwam een overwinning toch nog dichtbij. Maar goed, zoals al gezegd bleef onze grootste tegenstander de keeper van STEVO. De onmogelijkste ballen wist hij toch tegen te houden en zo leken we toch genoegen te moeten nemen met 3-3. Tot de 50e (laatste) minuut. Uit een mooie aanval wist Harold van dichtbij toch nog de 3-4 binnen te tikken en leken we toch nog de overwinning mee te kunnen nemen. Helaas liet die Kwast nog even doorspelen en wist een speler van STEVO uit een bijna onmogelijke hoek toch nog de 4-4 te maken. Uiteindelijk mochten we na een 3-1 achterstand nog tevreden zijn met een gelijkspel, maar over de gehele wedstrijd gezien hadden we toch te weinig gekregen.

Volgende week eerst maar genieten van de kerstborrel en in januari de draad maar weer oppakken met een hopelijk weer fitte Henri.