Het blijft fascinerend hoe meerdere mensen een totaal andere wedstrijd hebben gezien, terwijl je toch net 90 minuten naar hetzelfde potje voetbal hebt zitten kijken. Hierbij kun je overigens moeilijk een waardeoordeel uitspreken, het is en blijft gewoon bijzonder.
Dit gold vandaag ook voor de wedstrijd Hardenberg’85 1 tegen Bruchterveld 1. Achteraf was niet iedereen het eens met onderstaande beschouwingen, maar goed dat hoeft ook niet altijd.
Bruchterveld speelde vorige week een goeie pot tegen Marienberg, al leverde dat nog niet de gewenste drie punten op. Hardenberg’85 speelde vorige week niet ivm een corona-geval bij tegenstander Kloosterhaar.

De Tricolores startten met dezelfde basis-elf als vorige week, maar hoe scherp de Tricolores ze toen waren, zo slapjes begonnen ze deze wedstrijd.
Vanaf het begin gingen duels verloren en werden passes slapjes ingespeeld. Al na 3 minuten een op het oog ongevaarlijke diepe bal, die door laatste man Rienk van der Veen of door doelman Op de Haar opgepikt kon worden, maar de aanstormende Berend Weiden zorgde voor een slapstickachtig misverstand waarbij Weiden er als de kippen bij was om de 1-0 binnen te tikken.
Een vervelend begin, maar ook daarna nog enkele risicovolle acties van achteruit (R. Van der Veen en Nijman) en dat was met een vroeg storend Hardenberg’85 zeer gevaarlijk. Gelukkig voor de gasten liep dit steeds net goed af. De blauwen waren gewoon beter bij de les en feller dan de Tricolores.
Na een kwartiertje moest R. Van der Veen zich geblesseerd laten vervangen door Niek Dijk, hierdoor werd even wat geschoven in de opstelling.
Ook hierna kwam er voorlopig van Bruchterveld kant geen gevaar.
Na een half uur was het wel heel typerend dat een corner voor Bruchterveld uitmondde in een bijna-kans voor de thuisploeg.
Na zo’n 40 minuten pas de eerste doelpoging van de gasten. Luc Roeleveld schoot van zo’n 20 meter hard net over.
Meteen erop werd Luuk Benjamins uit een vrije trap aangespeeld, uit de draai pegelde hij vanaf 25 meter de bal binnenkant paal, maar geen doelpunt.
Dan vlak voor rust  opeens toch de gelijkmaker. De eerste de beste goede aanval van de Tricolores leverde meteen de 1-1 op. Benjamins op links gelanceerd, zijn perfecte voorzet naar de tweede paal, Op de Haar die terug kopt op Julian Smit, die vervolgens in de heupzwaai wordt genomen binnen de zestien. Pengel dus volgens de goed leidende arbiter Jan Zagers uit Rheeze.  Lesley op de Haar weet hier wel raad mee.
Hardenberg krijgt op slag van rust nog een vrije trap, die door Keven op de Haar goed onschadelijk wordt gemaakt.
Ruststand 1-1 dus, voor de gasten geen onvoordelige stand, omdat de thuisploeg geen optimaal gebruik gemaakt had van de geboden mogelijkheden.

Op de perstribune (geen publiek zoals u weet) was iedereen het er wel over eens dat aan Bruchterveld-zijde er wel een fiks aantal spelers rijp waren voor een wissel.
Zoals reeds eerder gemeld wordt er langs het veld en op de bank niet altijd gelijk gedacht en dus bij het begin van de tweede helft geen wissels.

Meteen vanaf de aftrap weer de gasten niet goed bij de les en het team mocht doelman Kevin bedanken voor zijn reddingen tot tweemaal toe binnen enkele seconden, de bal verdween uiteindelijk over het doel.
Het leek alsof de oppeppende thee in de rust zo’n 10 minuten moest inwerken. Vanaf de 55e minuut ongeveer namen de Tricolores het heft in handen en werd er gestreden voor elke meter en kwamen ook de kansen.
Een echte kans was het nog niet eens maar de wijze waarop Luuk Benjamins de bal uit de draai vanaf randje zestien in de linker kruising draaide was wel prachtig, 1-2.
Zo’n 7 minuten later jaagde Benjamins een tegenstander op, die ging in de fout en Luc Roeleveld kon vanaf de achterlijn de bal breed leggen op Op de Haar die eenvoudig de 1-3 liet aantekenen.
Achteraf kan gezegd worden dat dit de genadeklap was voor de thuisploeg die in de eerste helft veel energie had geïnvesteerd in het vroeg druk zetten, maar nu de krachten zag wegvloeien en nog amper gevaarlijk kon worden.
Tom Odink die zich dinsdag samen met Niels Lubbers in de kijker had gespeeld (3-2 winst op SCD’83), kwam Julian Smit vervangen en deed dit opnieuw verdienstelijk.
Even later kwam Niels Lubbers ook nog de geblesseerde Rutger Dijk aflossen.
Er ontstond steeds meer ruimte voor Bruchterveld en zo ontstonden er ook meer kansen. Jesse Godeke had pech met een inzet bij de tweede paal die net gekeerd werd.
En Luuk Benjamins had er met een beetje geluk nog drie kunnen maken, zeker na de prima actie van Tom Odink had hij de wedstrijd definitief in het slot moeten gooien. Maar vermoeidheid zorgde voor het gebrek aan precisie.

Op basis van de prima tweede helft was de overwinning zeker verdiend te noemen, maar volgende week tegen Voorwaarts kun je niet zo slapjes beginnen. Eén keertje kun je ermee wegkomen, maar dat gaat geen twee keer lukken.
Al met al een mooie start met 4 uit 3 voor de Tricolores.

Opstelling:
Kevin op de Haar;
Nick vd Veen, Rienk vd Veen (15’ Niek Dijk), Thijs Nijman;
Julian Smit (63’ Tom Odink), Luc Roeleveld, Rutger Dijk (77’Niles Lubbers), Maikel Ros, Jesse Godeke;
Lesley op de Haar en Luuk Benjamins

HR