Op voorhand een David tegen Goliath partij. Hellendoorn een 100% titelkandidaat en De Tricolores moeten zorgen dat ze in de derde klasse blijven, hetgeen dit seizoen al een behoorlijke opgave is gezien de versterkte degradatieregeling.
Het wedstrijd verloop was echter anders, maar het geluk van de topper was ditmaal beslissend.

Bruchterveld moest het vandaag stellen zonder aanvoerder en kersverse bruidegom Rutger Dijk. Nog van harte namens de Lapdatnie-ers. Onder leiding van de piepjonge arbiter Keizers uit Hengelo namen de gasten meteen het initiatief. Binnen twee minuten twee kansen en moest  Koen Godeke handelend optreden.  Er ontspon zich een met name zeer interessante en evenwichtige eerste helft.
Het eerste speldenprikje namens de Tricolores kwam van Op de Haar die via een verdediger naast schoot. Een spijtende pass van Smit bereikte Roeleveld, die keeper Max Hulsebos op z’n weg vond.
Meteen daarna was niet iedereen scherp bij een vrije trap van de gasten en kon Boy Sasbrink zomaar via de buitenant paal naast schieten. Na een half uur een gevaarlijke situatie met Ruben Hendriks achter een vrije trap, maar Godeke kon redding brengen. Julian Smit was vandaag goed op dreef en had pech met een mislukte lob over de doelman.
Met de rust een meer dan terechte 0-0, de kansenverhouding was in ieder geval aardig in balans.

Na de rust was het opnieuw Hellendoorn wat het tempo opschroefde. Een vrije trap van Bram Kamphuis ging rakelings naast. Even later de misschien wel mooiste aanval van de wedstrijd via Op de Haar,  Smit en Roeleveld, maar diens schot ging rakelings naast.

Na 65 minuten was linksbuiten Sasbrink er door, maar zijn schot ging maar net voorlangs. En binnen zestig seconde moest Godeke redding brengen met de voet.
Hellendoorn voerde de druk op en met nog zo’n twintig minuten op de klok was het vrouwen en kinderen eerst voor de Tricolores. Desondanks nog weer een kans voor Roeleveld, maar de keeper bracht weer redding.
Er waren steeds meer overtredingen nodig om de gasten af te stoppen, de krachten vloeiden weg. Met nog maar een paar minuten  op de klok werd er een onnodige overtreding begaan. Een indraaiende vrije trap van Hendriks werd nog gekeerd door Godeke, maar de afspringende bal werd door Jasper Smeitink van dichtbij alsnog binnen gewerkt.
Bruchterveld wisselde door en gooide alles naar voren, maar veel meer dan gele kaarten aan beide kanten leverde dit niet meer op.
Zo won de op papier sterkste ploeg, maar hadden de Tricolores op basis van de kansen en werklust zeker een puntje verdiend. Maar aan het eind tellen alleen de doelpunten en niet wat áls …..

Ondanks het feit dat deze voor de neutrale toeschouwer erg aantrekkelijke wedstrijd geen punten  opleverde voor de Tricolores, kan men terugkijken op een zeer goede wedstrijd. Het geluk ontbrak vandaag.

A.s. zaterdag de eerste derby’s in deze klasse. Kloosterhaar – Marienberg (beide 0 uit 2) en Bergentheim – Bruchterveld.  Wederom een interessant programma in deze prachtige klasse.

PS:  Vanaf hier nog van harte beterschap gewenst aan Jorn Spijkers die vrijdagavond bij een naar ongeval betrokken raakte.

Op Tricolore TV vind je het interview met coach Stephan Bloemendal.

HR