Snertloop
Dit jaar is ook weer goed begonnen met de jaarlijkse snertloop, georganiseerd door de Tricolore. We begonnen om 11.00 uur met de snertwandeling. Hier was een erg grote opkomst, zo rond de 50 man hebben de wandeling van 5,5 km meegelopen. Met mooi weer boven ons hoofd, liepen we bij het sportpark weg, richting het Lijntje. Hier wachtte de kantinecommissie aan het einde van de weg ons op, om iedereen een bakkie thee of koffie in te schenken. Vervolgens liepen we via de Dwarsweg en de Hongerdijk weer terug naar het sportpark om heerlijk te gaan genieten van een welverdiend bakje snert.

Om 13.00 begonnen de fanatiekelingen met de echte snertloop, eerst waren de kinderen t/m 12 aan de beurt. En na een super snel rondje hebben we een hele mooie top drie bereikt.

De jongens
1. Sam
2. Just
3. Joas

De meisjes:
1. Judith
2. Bobby
3. Liz

Meteen daarna om 13:15 begonnen we met de groep van 12 t/m 17 jaar. Hier was het toch wat moeilijker om mensen enthousiast te maken voor de loop, dus hebben we naast de echte deelnemers, ook nog wat deelnemers uit de vorige ronde opgetrommeld om mee te doen. Ook hier is weer een leuke top drie uitgekomen.

De jongens:
1. Micha
2. Joas
3. Gido

De Meisjes:
1. Judith
2. –
3. –

Vervolgens om 13:30 mochten de senioren zich ook wagen aan de loop. Met een grote opkomst van verschillende teams of bewoners van het dorp, floot Luuk het startsein en begon iedereen aan de drie rondes, wat uitkomt op 4,5 km. Na een kleine 19 minuten begon iedereen één voor één terug over de finishlijn te strompelen. De top drie die hier is uitgekomen is als volgt:

De heren:
1. Richard
2. Roelof
3. Luc

De dames:
1. Rosanne
2. Jolanda
3. Judith

Iedereen weer heel erg bedankt voor het meedoen en hopelijk ze we jullie allemaal, en nog veel meer, volgend jaar ook weer terug bij dit gezonde en gezellige gebruik! Namens Tricolore bedanken we van hieruit de kantine commissie voor de goede zorgen onderweg en Jan Ribberink voor het maken van de wandelroute!

Nieuwjaarsreceptie

Na de prijsuitreiking volgende zoals ieder jaar ook nu weer een kleine terugblik op het afgelopen kalenderjaar van voorzitter Jan Pullen. Dit jaar met de nadruk op de dank uitspreken naar alle vele vrijwilligers die deze mooie club draaiende houden en werd er even kort vooruitgekeken naar de grootse plannen omtrent de renovaties op en om het sportpark. Na dit woordje was er wederom tijd om een aantal jubilarissen in het zonnetje te zetten. Ook dit jaar waren er een flink aantal leden 25 en 40 jaar lid van de club. Deze leden werden voorzien van een mooi bloemetje. Albert van der Berg, Klaas Pullen, Roelof Hutten en Bert Veurink zijn dit jaar zelfs al 50 jaar kind aan huis bij onze club. Niet te vergeten hebben ieders van deze heren in de loop der jaren op wat voor manier dan ook een steentje bijgedragen in de vorm van vrijwilligerswerk. Machtig mooi dat juist deze leden dan ook vandaag naast een bosje bloemen ook nog worden verwend met een mooie waardebon.

Daarnaast ontving Lara een bloemetje voor haar inzet bij Tricolore van de afgelopen jaren. Lara zal zich vanaf dit kalenderjaar moeien met andere zaken binnen de club als secretaris voor het bestuur van de club. Ook was er even tijd gemaakt voor het tekenen van de nieuwe contracten van de trainers van onze vlaggenschepen. Jesse Godeke tekende bij als trainer bij Vrouwen 1 en Arjan Eshuis, voor de heren, kwam speciaal even naar Bruchterveld om zijn contract, onder het oog van menig fanatiek supporter, te ondertekenen. Al deze prachtige berichten waren natuurlijk een goede reden om op te drinken en dit werd dan ook volop gedaan. Het was nog lang erg gezellig in de kantine!

Zie hier de foto’s van deze dag:

• Snertloop 2024-22
  • Snertloop 2024-23