Vv Bruchterveld heeft het traditioneel erg lastig in De Krim. De laatste overwinning kon niemand zich zelfs herinneren. Zaterdag was er echter maar één ploeg die aanspraak maakte op de overwinning en die dan ook deed.

Vooral de eerste helft van vorige week tegen Kampen (1-2 verlies) gaf nogal wat stof tot nadenken. Werkelijk niks ging er toen goed. In de tweede helft werd er enig herstel getoond en het laatste kwartier werd er gespeeld precies zoals er vandaag tegen DKB (nummer 2 op de ranglijst) gestart moest worden. Agressief en volledige concentratie.
Ga je tegen DKB het fysieke duel aan, dan leg je het al gauw af. De bal het werk laten doen is dus het devies. Bruchterveld deed dit vanaf het begin goed. Een mooie combinatie werd in de 8e minuut door Luc Roeleveld bijna omgezet in een voorsprong, maar zijn schuiver vanaf de zestien raakte buitenkant paal. DKB was gewaarschuwd, maar kon er nog niet veel tegenover zetten.
Het schrok helemaal wakker toen Lesley op de Haar een vrije trap van 36,5 meter (volgens Frits) van het doel van Rutger Mulder op de onderkant van de lat kegelde.  Een schot van grote schoonheid, maar helaas stuiterde de bal weer het veld in. Op de Haar had het deze middag weer eens ouderwets op de heupen en bekroonde zijn prima spel ook met een dito doelpunt.
Hij kreeg in de hoek van de zestien de bal hoog aangespeeld, controleerde met de borst en haalde vervolgens verwoestend uit, Mulder kansloos latend.
Een meer dan verdiende voorsprong voor de gasten op dat moment. Zo’n tien minuten later een volley van Lesley, nu stond Mulder op de goede plaats.
Tot dat moment was DKB niet gevaarlijk geweest. Een vrije trap in de 36e minuut net de buiten de zestien leverde het eerste gevaar op. De vrije trap smoorde in de muur, maar vervolgens was daar een domme overtreding van Van der Veen. Nu op de hoek van de zestien meter. Gelukkig doet Leon Kosse niet meer mee, denk je dan. Maar Peter Bakker bleek het balletje ook goed te kunnen raken.
De bal verdween in de kruising.  En zo brak de rust aan met een 1-1 stand, die enigzins geflatteerd genoemd mocht worden. Geen DKB-er die daar wakker van lag natuurlijk.

Na de rust gingen de Tricolores verder waar ze ook voor rust mee bezig waren, namelijk gecontroleerd de aanval zoeken. Dat resulteerde ook meteen weer in een voorsprong. Op de Haar met een mooie lage voorzet, Roeleveld’s inzet belandde hard op de paal, maar de terugspringende bal was een prooi voor Niels Lubbers, die het knap afronde, 1-2.
Hierna geburde er een kwartiertje weinig, Bruchterveld controleerde de wedstrijd. In de 63e minuut was er weer een prachtig tikkie-takkie aanval, helaas ging het gedrukte schot van Van der Veen over het doel.
En als je zelf niet scoort, dan…….. Nee dat gebeurde vandaag gelukkig niet. DKB probeerde het nog wel, zette ook wat meer druk, maar kon geen echte grote kansen afdwingen. De Bruchterveld defensie stond als een huis.
Nadat Niels Lubbers nog een giga-kans had gemist, viel in de 72 minuut dan toch echt de beslissing.
Een prima opgezette aanval over rechts, voorzet Jarno Otter en Niels Lubbers die de bal dacht binnen te schieten, maar Niels werd vakkundig onder het gras gewerkt. Wellicht het enige “foutje” van de verder zeer goed fluitende piepjonge arbiter Max van der Lei, dat hij hier slechts geel trok en geen rood. De toegekende strafschop werd door Op de Haar in twee keer binnengeschoten, omdat Mulder in eerste instantie knap reageerde. Tegen de rebound had hij echter geen verweer.
1-3 en wedstrijd op slot. Er werd nog wat gewisseld, maar veel gebeurde er niet meer, al had Gijs Odink nog een duit (bal) in het zakje (net) kunnen doen.

Al met al een meer dan verdiende overwinning voor de Tricolores die volgende week koploper HTC op bezoek krijgen. Met een zelfde instelling en concentratie als vandaag moet het de HTC-ers ook lastig gemaakt kunnen  worden.

Opstelling:

Huisjes;
Ros, Otten, Nijman, Otter;
Lenters (66’ Benjamins), Dijk, Van der Veen;
Roeleveld, Op de Haar (82’ Odink), Lubbers (84’ Altena)

Foto’s van Jan van der Veen