SCD 2 – Bruchterveld 1 4 – 8 (2 – 3)
Woensdag 28 maart
21:00 uur in de Citadel te Dedemsvaart
Scheidsrechter: J. Zagers uit Hardenberg

Spelers: Martin, Gert (c), Henri, Harry, Tim, Bernard, Klaas

Scoreverloop: 3e min 0-1 (Henri), 6e min 1-1, 13ste min 2-1, 15ste min 2-2 (Klaas), 15ste min 2-3 (E. Doel), 30ste min 3-3 (E. Doel (Martin)), 31ste min 3-4 (Tim), 37ste min 3-5 (Henri), 39ste min 3-6 (Henri), 43ste min 4-6, 47ste min 4-7 (Tim), 49ste min 4-8 (Klaas)

Op papier troffen we vanavond de minste tegenstander. SCD staat met 3 punten stijf onderaan, dus we mochten vanavond zeker geen punten in Dedemsvaart achterlaten. We begonnen goed met een snelle goal van Henri, maar daarna werd het slordig en stonden we niet op te letten bij een corner. Hierdoor kon SCD al snel de gelijkmaker binnen schieten. We bleven slordig en konden elkaar moeilijk vinden. Ook was er te weinig beweging zonder de bal. SCD kon een paar keer gevaarlijk counteren en dit resulteerde zelfs in een 2-1 voorsprong. We raapten onszelf weer van de vloer en Klaas wist met een fraai afstandsschot de 2-2 te maken. In dezelfde minuut wist hij na een combinatie met Martin de bal via een tegenstander in het doel te werken. We bleven slordig en konden niet doordrukken. We kregen in de resterende tijd van de eerste helft nog wel kansen, maar die werden niet benut. Ruststand 2-3. Na rust kregen we wat meer beweging in het team, waardoor we de wedstrijd steeds meer naar ons toetrokken. Maar eerst maakte Martin het nog spannend door een klutsbal met de punt van de schoen langs zijn eigen keeper te prikken. Gelukkig wist Tim er met een fraaie actie meteen weer 3-4 van te maken. SCD bleef gevaarlijk op de counter, maar Bernard stond zijn doelmannetje en weerde knap alle schoten uit zijn doel. Daarna maakte Henri twee snelle doelpunten, maar SCD gaf niet op en prikte er nog een doelpuntje bij. Het slotakkoord was voor Tim en Klaas die in de laatste minuten hun doelpuntaantal verdubbelden. Dit was zo’n wedstrijd om niet lang over na te praten. We spelen nog 2x tegen Gramsbergen 6 en dan zit het seizoen er weer op. We hebben nog een kleine kans op het kampioenschap, wanneer Gramsbergen 5 zijn sportieve plicht doet tegen Dedemsvaart (net zoals ze bij ons deden) en wij winnen nog 2x, is het kampioenschap een feit. Geen realistisch scenario, maar “hoop doet leven” wordt er wel eens gezegd.

* Gramsbergen 5 heeft inmiddels gewonnen van Dedemsvaart 2