Gisteravond speelde vv Bruchterveld een oefenwedstrijd in en tegen vv Ruinerwold.

Vanaf het begin was al duidelijk dat de zondag vierdeklasser  (Noord) een lastige avond tegemoet zou gaan.
Al na 5 minuten de 0-1 van Luc Roeleveld.

De eerste counter van de rood-witten leek raak, maar was de bal nu wel of niet achter de lijn? De redding (?) van Koen was sowieso van grote klasse.
Na 10 minuten een voorzet van Nick van der Veen op de binnenkant tweede paal, Tom Odink was ter plaats en schoot de rebound hard binnen.

Ruinerwold hanteerde vooral de lange crosspass. Dus alert blijven was het devies.

Even gingen de Tricolores hier te veel in mee en werd het verzorgde voetbal wat vergeten.
Daarna herpakten ze zich weer en was het Thijs Nijman die een lange bal oppakte, de keeper omspeelde en de 0-3 binnen kon schuiven.
Julian Smit kreeg nog een paar aardige kansen, maar scoren lukte hem (nog) niet.

Vlak voor rust een pegel van Luc waar de keeper zich wat op verkeek, 0-4.

Ruinerwold produceerde nog een kopbal die net naast ging.

Rust 0-4.

Meteen na rust al weer een bal op de lat boven de keeper van Ruinerwold, wie het deed wat in het schemerlicht niet te zien.
En aansluitend een harde uithaal van Julian net over.

Na een uurtje spelen was het de ongrijpbare Luc die de bal panklaar legde voor Julian, die nu via een verdediger wel raak schoot, 0-5.

Meteen erop werd er volop gewisseld. dat geeft altijd weer wat onrust.
Het kwam het spel aanvankelijk niet ten goede. Toch liep de score nog verder op.

Grote kansen voor Lesley (2x) en Maikel, maar geen doelpunten.

Na 78 minuten een goede paas van Rienk op Julian die Luc op maat bediende, 0-6.
Meteen erop was er een katachtige redding van Koen Godeke nodig om de eretreffer voor de thuisploeg te voorkomen.

Het slotstuk was voor Lesley, komende van eigen helft kon hij een diepe bal oppikken en de keeper verschalken.

Eindstand 0-7. Een ferme uitslag, maar Bruchterveld zal weinig tegenstanders van dit niveau tegen komen in de competitie.
Maar het is wel goed voor het zelfvertrouwen.

Zaterdag is Bruchterveld 1 vrij.
Dinsdagavond 14/9 wordt er geoefend in Marle tegen MVV69; zaterdag 19 september dan nog de laatste bekerwedstrijd uit in Oldenzaal bij Berghuizen, voordat de competitie op 26 september begint uit bij Hardenberg’85.

HR