In een prachtig verbouwde kantine van sporthal De Beek was het gezellig toeven afgelopen vrijdagavond. Na ruim 35 jaar mee te hebben gedaan in het zaalvoetbal werd afscheid genomen van Wim Otten als speler van het zaalteam. De organisatie voor deze avond, Bernard Geertman, Harry Bolks, Gert Nijeboer en Klaas Pullen leek het wel een goed plan om dan gelijk een reünie voor alle zaalvoetballers te organiseren en dat is een gouden greep gebleken. Zeer veel oud-voetballers, van het eerste uur tot aan de huidige spelers toe kwamen op dit afscheid af.
Bij binnenkomst werd eerst iedereen voorzien van zijn spelerspas. Bernard had deze al de jaren bewaard en iedereen kreeg zijn oude spelerspas terug en moest die deze avond verplicht dragen. Heel leuk en natuurlijk mooi om de oude foto’s met jonge koppies te zien van de oudere spelers. Ook de schrobbeler mocht natuurlijk niet ontbreken en ook deze vond gretig aftrek bij binnenkomst. Na een kort welkomstwoord van Klaas Pullen en overhandiging van een boekje over de historie van het zaalvoetbal aan Wim Otten was het tijd om ook nog enkele wedstrijdjes te spelen. Niet iedereen was meer in staat om te spelen door blessures etc, maar van de oud-spelers konden toch nog 3 teams gemaakt worden en ook de familie Otten wist met Wim, Koen, Joost, Gerjon, Marije, Tim en ook de kinderen Stijn en Twan een team op de been te brengen. Uiteindelijk winnaar werd ook het team Otten waarbij Stijn en Twan even lieten zien dat het voor de toekomst wel goed zit. Beide wisten een prachtige goal te maken!! Nu nog spelers van HHC maar in de toekomst zeker zaalvoetballers voor Bruchterveld!!
Na deze wedstrijden werd in de kantine afscheid genomen als speler van Wim Otten. Bernard had een keurige speech voorbereid en vele oude anekdotes en verhalen kwamen voorbij. Als cadeau kreeg Wim een wijnfleshouder in de vorm van een voetballer. Na de speech van Bernard nam namens het bestuur Alwin Huisjes nog even het woord en werd ook Bernard, die ook al vanaf begin lid is nog even zeer terecht in het zonnetje gezet. Na al deze lovende woorden werd nog lekker nagezeten door de groep en kwamen nog vele oude verhalen naar boven. Al met al een geweldige avond waar de organisatie en alle aanwezigen (ook met dank aan bestuur) met plezier op terug kunnen kijken.

Er is ook een mooi boekje gemaakt met een overzicht van 35 jaar zaalvoetbal – deze is hier digitaal te lezen link